El regidor de Turisme, Carles Molina, explica que “Elx a la palma de la teua mà” pretén transmetre els valors associats al Palmerar d’Elx i integrar l’element de la palma com un dels actius de l’artesania local
“Elx a la palma de la teua mà. Elx un destí, mil colors” és la campanya que ha llançat VisitElche en col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana per a promocionar la Palma Blanca d’Elx i el Palmerar Històric il·licità. Una iniciativa que es contextualitza dins del conveni subscrit entre l’Ajuntament i l’organisme autonòmic, per a la promoció d’Elx des de la perspectiva del turisme cultural i patrimonial.
Així ho ha explicat el regidor de Turisme, Carles Molina, que ha apuntat que l’artesania de la Palma Blanca il·licitana serà el fil conductor d’aquesta campanya.
“La campanya es llançarà la setmana vinent i s’estendrà durant tota la Setmana Santa i l’objectiu principal és la promoció turística de la ciutat i també afavorir la distribució i la comercialització de l’artesania de la palma, tant a nivell nacional com internacional. També es persegueix promoure les activitats i les experiències turístiques a la ciutat”, ha apuntat Molina.
El regidor ha indicat que aquesta campanya es realitzarà tant per mitjans de comunicació tradicionals com per mitjans en línia.
“Amb la finalitat de complementar la campanya i reforçar la creativitat hem creat una Appweb que permetrà als usuaris acostar de manera virtual la tradició de la Palma Blanca en el context del Diumenge de Rams”, ha indicat Carles Molina. L’objectiu d’aquesta iniciativa és crear una comunitat entorn de la tradició de la Palma Blanca en la qual els usuaris podran viure la festa del Diumenge de Rams de manera virtual. Aquesta processó virtual recorrerà els llocs més significatius de la ciutat com el parc Municipal, el palau d’Altamira, la plaça de Baix, la Glorieta o la basílica de Santa Maria.
La campanya s’estendrà durant tota la Setmana Santa i l’objectiu principal és la promoció turística de la ciutat i afavorir la distribució i la comercialització de l’artesania de la palma il·licitana
“Aquesta acció promocional també incentivarà els participants al fet que compren la seua palma blanca i la col·loquen als balcons durant la Setmana Santa”, ha indicat el regidor, que ha destacat la funcionalitat d’aquesta web app, què serà molt senzilla i intuïtiva. En accedir a la pàgina web de VisitElche es presentarà la campanya i la mecànica de participació. L’usuari tindrà l’opció d’aparéixer amb un avatar en un escenari creat intencionadament al costat de la resta d’avatars de les persones que ja s’hagen inscrit en la plataforma. A més, es podrà triar el tipus de palma que es vulga portar (llises o arrissades) i incloure una breu frase o títol en referència a una experiència personal que haja viscut entorn de la palma blanca o al Palmerar d’Elx. Perquè la participació aparega publicada en la plataforma, s’haurà de facilitar unes dades mínimes com són: correu electrònic, nom i ciutat d’origen.
Aquestes dades serviran al mateix temps per a poder participar en un sorteig de diversos paquets turístics, també denominats “Elx a la palma de la teua mà” que estaran disponibles en l’apartat d’experiències turístiques de la web de VisitElche.com. Des d’aquesta web app també s’implementarà la informació perquè tots els usuaris puguen conéixer tota l’oferta de productes, activitats i experiències que a través del portal de VisitElche tenen a la seua disposició per a gaudir durant aquesta Setmana Santa o en dates esdevenidores.
Enviament de Palma Blanca
Carles Molina ha indicat que la campanya de comunicació estarà reforçada amb l’enviament d’una quantitat representativa de palmes blanques a les juntes majors de confraries i germandats de les ciutats espanyoles on es realitza la campanya de comunicació i on també la Setmana Santa té una especial rellevància, que posa l’accent en l’origen d’aquestes palmes, i que ajuda d’aquesta manera a relacionar aquest element artesanal com un dels productes més identificatius del valor cultural d’Elx.
L’objecte d’aquesta comunicació se centra en aquest cas a recordar i afermar l’activitat productiva i artesanal de la palma blanca d’Elx i traslladar el fet que continua estant activa i interessada a poder continuar col·laborant amb aquestes en anys esdevenidors amb la distribució d’un dels senyals turístics identificatius de l’artesania d’Elx. Per a això, s’ha comptat amb la col·laboració de l’Associació de Productors i Artesans de la Palma Blanca d’Elx i la Junta Major de Confraries i Germandats d’Elx.
Molina ha apuntat que per a la realització d’aquesta campanya de comunicació s’han destinat un total de 60.000 €.