El servei d’atenció psicològica de la UMH i Creu Roja atén 3.700 persones

El servei d’atenció psicològica de la UMH i Creu Roja atén 3.700 persones

Mariola Galiana, regidora de Sanitat, agraeix la labor desenvolupada pels voluntaris de totes dues institucions durant els moments més durs de l’emergència sanitària


La línia telefònica d’atenció psicològica de suport a les persones afectades per la pandèmia compleix un any des de la seua posada en funcionament per part de la Universitat Miguel Hernández (UMH) y Creu Roja Espanyola. La regidora de Sanitat i Cooperació al Desenvolupament de l’Ajuntament d’Elx, Mariola Galiana, ha rebut aquest matí a la Sala del Consell de la seu consistorial el vicerector de Relacions Internacionals de la UMH, Vicente Micol; el responsable del Centre d’Operacions autonòmic de Creu Roja, Javier Gandia —que han realitzat un balanç del servei en el qual han participat més de 200 voluntaris de totes dues entitats i que, des d’abril de 2020, ha atés més de 3.700 persones—; i el responsable de la institució sociosanitària a Elx, Javier Pavón.

“A conseqüència de la crisi sanitària i de les seues repercussions negatives en la salut mental, volem informar els afectats per aquesta pandèmia en particular, i tota la ciutadania en general, que tenen a la seua disposició aquest meravellós servei telemàtic disponible per als que el necessiten”, ha manifestat Galiana, que ha lloat la iniciativa fruit de la col·laboració entre la UMH i Creu Roja. “L’objectiu d’aquest servei que dota d’eines per a manejar les emocions negatives”, ha continuat, “és oferir una resposta a les necessitats d’aquelles persones en situació de soledat, d’angoixa, que afronten por o incertesa per les conseqüències o efectes de la pandèmia”.

I és que, segons dades facilitades per Creu Roja, les conseqüències indirectes de l’emergència sanitària, el confinament i les restriccions tenen un impacte decisiu en la població. El 66% dels espanyols afirma posseir algun problema d’índole emocional, com són la preocupació (43,1%), la tristesa (28.9%) i la depressió (24,9%) els estats d’ànim negatius més estesos. A més, el 34% té dificultats continuades per a dormir. “És per això que es fa necessari, hui més que mai, trobar solucions innovadores com la que han realitzat la UMH i Creu Roja per a parar atenció en salut mental i emprendre accions per a aquest acompanyament psicosocial a les persones que més el necessiten”, ha afegit Galiana.

Micol i Gandia, d’altra banda, han agraït a l’Ajuntament d’Elx per visibilitzar aquest projecte que s’estendrà en el temps amb la signatura entre la UMH i Creu Roja d’un conveni marc i un altre específic per a quatre anys, i que actualment està atés per una trentena de docents i d’alumnes de la UMH —procedents dels graus i màsters de Ciències Sociosanitàries i de la Salut— i personal del voluntariat psicosocial de Creu Roja. “De totes les accions empreses per la UMH en pandèmia, aquesta és de la qual més ens sentim més orgullosos”, ha dit el vicerector, que ha reconegut que “els pics de les atencions van coincidir amb les ones pandèmiques” —de fet, al març els voluntaris van rebre 450 telefonades derivades des dels call centers de Creu Roja—. “Va ser un repte canviar d’un model assistencial presencial a un altre telefònic, i garantir la privacitat tant d’usuaris com dels voluntaris”, ha reconegut Gandia davant el repte organitzatiu que va suposar arrancar la iniciativa en ple confinament i l’evolució del perfil dels que contacten amb l’equip de la UMH i de la Creu Roja.

La regidora de Sanitat, finalment, ha reiterat el seu agraïment a la UMH, Creu Roja i els seus voluntaris per la seua inestimable labor durant els moments més durs de l’emergència vírica i pel treball que, en l’actualitat, continuen desenvolupant.