El regidor de Neteja, Héctor Díez, explica que afecta l’adquisició de 25 vehicles i es deu a qüestions com la millora del model proposat amb el mateix cost i per a acurtar els terminis de lliurament
El portaveu de l’Equip de Govern i regidor de Neteja, Héctor Díez, ha anunciat hui que la Junta de Govern ha aprovat parcialment una proposta de l’UTE Urbaser-FCC, adjudicatària del nou servei de neteja, en la qual planteja fer alguns canvis en la compra de maquinària amb la finalitat de millorar el model i reduir els terminis de lliurament.
“L’empresa adjudicatària va realitzar una proposta de modificació de la maquinària oferida a l’Ajuntament. En aquest punt cal matisar que els plecs de condicions que regeixen el procediment de contractació establien tipus de maquinàries, però no marques específiques. Per circumstàncies que l’UTE considera sobrevingudes han sorgit inconvenients derivats de les circumstàncies del mercat, cas d’aparició de models superiors, que s’haja deixat de fabricar el model oferit inicialment o indisponibilitat per part del venedor d’entregar la maquinària en la data compromesa amb l’UTE”, ha dit Díez.
Després de donar aquestes explicacions, el regidor ha anunciat que la Junta de Govern ha acordat estimar parcialment els canvis proposats per l’UTE, i aclarir que “aquests canvis i aquestes denegacions han sigut informats per l’enginyer cap de l’àrea de Manteniment, per l’interventor municipal i aprovats per la Comissió de Seguiment del Contracte”.
La Junta de Govern ha aprovat el canvi en 25 vehicles dels 180 que formen el servei.
Pel que fa a les escombradores de 2 metres cúbics amb tercer raspall, l’Ajuntament havia contractat 10 unitats. Per qüestions relacionades amb incompliment en el termini de lliurament, l’UTE proposa un canvi en la marca oferida amb característiques exactament iguals i amb el mateix cost. Un canvi que s’ha aprovat.
Aquests canvis i aquestes denegacions han sigut informats per l’enginyer cap de l’àrea de Manteniment, per l’interventor municipal i aprovats per la Comissió de Seguiment del Contracte
També s’ha aprovat el canvi de deu escombradores d’aspiració de 5 metres cúbics. En aquest cas es dona la mateixa circumstància de retard en el lliurament i es proposa el canvi per unes de característiques superiors però que tenen el mateix cost.
Per contra, s’ha desestimat una proposta per a canviar quatre unitats arruixadores de dos metres cúbics. Se sol·licitava el canvi de marca per incompliments parcials del termini de lliurament. En aquest cas la JGL desestima el canvi perquè el retard parcial d’unes setmanes no justifica el canvi.
També s’ha acordat el canvi de quatre vehicles amb hidronetejadora, llança a pressió i semiremolc. En aquest cas es canvien pel model superior que ha aparegut després de realitzar-se l’oferta.
S’autoritza també el canvi per un model superior d’una hidronetejadora amb cistella i aigua calenta.
Es denega l’adquisició d’un remolc de 15.000 quilos de dos eixos pel d’un eix estipulat inicialment. També es rebutja el canvi de marca en la compra de quatre vehicles d’aigualeig, ja que el retard en el termini de lliurament no afecta la posada en marxa del servei.
D’aquesta manera, s’accepten 25 canvis dels 34 sol·licitats per l’empresa, d’un total de 180 vehicles que tindrà el servei. “Es tracta d’una estimació parcial amb la intenció que el servei es pose en marxa al maig i, per descomptat, en cap cas afecta al cànon de la concessió. A més, creiem que aquests canvis estan justificats davant els retards en els terminis de lliurament i davant l’aparició de nous models, una cosa raonable ja que des que l’UTE va preparar l’oferta fins que s’ha tancat el contracte ha passat un termini de temps molt ampli”.