El portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Díez, explica que l’objectiu és conéixer les causes de l’aparició del clot que es va reparar fa només uns mesos
El portaveu de l’Equip de Govern i regidor de Manteniment, Héctor Díez, ha anunciat que s’estan accelerant els tràmits per a licitar al més prompte possible l’estudi de seguretat del pont del Bimil·lenari després de l’aparició del clot que va ser reparat fa ara quatre mesos.
“La nostra intenció és que al més prompte possible s’acorde la licitació d’aquest estudi que té com a finalitat conéixer les causes per les quals s’ha tornat a produir un clot en la confluència del carrer Cauce i president Lázaro Cárdenas del Río”, ha apuntat el portaveu.
El regidor ha recordat que el mes de desembre passat es va procedir a l’asfaltat dels taulers del pont i a l’arranjament del clot que havia aparegut en la rotonda, i van reparar les capes inferiors de drenatge d’aquesta zona.
“La veritat és que molt poques setmanes després ha aparegut de nou el clot, la qual cosa ens porta a pensar que hi ha problemes en el subsol que han de ser tinguts en compte per part de l’Ajuntament d’Elx”, ha explicat Díez. A més, ha afegit que “en aquest sentit, hem pres dues decisions, la primera, adoptada fa unes setmanes i va ser comunicar al departament de Parcs i Jardins que no utilitzara el reg instal·lat al costat de la rotonda per si hi haguera algun tipus de fugida”.
La segona de les decisions adoptades per l’Equip de Govern Municipal ha sigut accelerar els tràmits per a encarregar com més prompte millor un estudi sobre l’estructura d’aquest pont.
Díez ha indicat que en el pressupost d’enguany hi ha una partida de 100.000 euros per a l’anàlisi de la situació dels ponts de la ciutat. “En aquests moments els tècnics municipals estan ultimant els plecs per a traure a licitació un estudi estructural sobre el pont del Bimil·lenari amb la finalitat d’esbrinar què és el que està ocorrent en el subsol d’aquesta infraestructura”, ha assenyalat el regidor.
Els tècnics de l’Ajuntament estan fent diverses suposicions. D’una banda, podria tractar-se simplement d’un corriment de terra o podria estar relacionat amb la tensió dels tirants del pont. “És necessari fer aquest estudi, com ja vam fer al carrer Mohamed Al Shafra abans de licitar l’obra. És necessari fer una anàlisi geotècnica per a saber què està passant i posteriorment dur a terme la reparació en base de les conclusions”, ha conclòs el regidor.