L’Ajuntament d’Elx anuncia un fals abocador en una tanca publicitària per a conscienciar sobre el reciclatge

L’Ajuntament d’Elx anuncia un fals abocador en una tanca publicitària per a conscienciar sobre el reciclatge

El regidor de Neteja, Héctor Díez, destaca que també s’ha posat en marxa la pàgina web puntolimpioelche.es que permetrà a la ciutadania identificar amb total facilitat el centre de reciclatge més pròxim i els residus admesos


L’Ajuntament d’Elx va instal·lar una tanca publicitària en un espai cèntric de la ciutat, al costat del pont del Bimil·lenari, que anunciava textualment “Pròxima construcció abocador”. Un fet que va suposar un fort rebuig per la majoria de la ciutadania. No obstant això, tot forma part d’una campanya publicitària promoguda per la Regidoria de Neteja i Urbaser amb la finalitat de conscienciar sobre els efectes que podrien donar-se en el futur si els il·licitans i les il·licitanes no es prenen de debò el reciclatge. Així ho ha explicat aquest matí el regidor de l’àrea, Héctor Díez, acompanyat del gerent d’Urbaser, Alberto Bleda i del responsable de la iniciativa, Eloy Licerán.

La tanca ha sigut retocada per a anunciar ara un missatge diferent: “No vols més abocadors? Recicla!” i fa referència a la nova web www.puntolimpioelche.es. Una eina, adaptada tant per a ordinadors com per a telèfons intel·ligents, que permetrà a la ciutadania amb total facilitat identificar el centre de reciclatge més pròxim, així com els horaris, els residus admesos i la quantitat acceptada de cadascun dels elements”, ha destacat Díez. A més, ha assenyalat que d’aquesta manera la web contribueix a facilitar informació a la ciutadania, a donar-li una major proximitat amb el servei i afavorir el reciclatge”.

Així mateix, s’han repartit fullets informatius en les dependències municipals per a intentar que cada vegada siguen més les persones que utilitzen aquests serveis i aconseguir, entre altres coses, no augmentar els abocadors a la ciutat.

La iniciativa, impulsada de la mà d’Urbaser, consta a més de fullets informatius que es repartiran en les dependències municipals per a intentar que cada vegada siguen més les persones que utilitzen aquests serveis

El regidor ha manifestat que “més enllà de plantar arbres, ser una ciutat verda significa sostenibilitat des del punt de vista mediambiental, territorial i social”.

La campanya, que es difondrà a través dels mitjans de comunicació i les xarxes socials del consistori, s’unirà al nou servei de neteja que començarà el pròxim 1 de maig. Díez ha assegurat que accions com utilitzar els punts nets, fer ús dels diferents contenidors i fer ús del servei de recollida d’estris permeten donar una correcta gestió dels residus i donar-los una segona vida”.

Per la seua part, el gerent d’Urbaser ha agraït la implicació del consistori i ha valorat positivament l’aplicació “que reflecteix un disseny molt senzill i necessari per a la població” i ha recordat els dos punts nets fixos instal·lats a Carrús i a La Llotja, així com d’un punt net mòbil a les pedanies on s’estan recollint en els últims anys aproximadament 2.000 tones de residus.

El responsable de la campanya ha explicat que la intenció és “sensibilitzar el públic que coneix el punt net però per qualsevol motiu no l’utilitza i al mateix temps, arribar a la gent que no coneix aquest servei” i ha assenyalat que “la iniciativa s’ha viralitzat en xarxes socials i esperem que d’alguna forma motive la població per a reciclar”.