Carlos González assenyala que se li està donant prioritat al Centre de Congressos d’Alacant i critica la centralització dels serveis de SUMA
L’alcalde d’Elx, Carlos González, ha acusat aquest matí el president de la Diputació, Carlos Mazón, de donar excuses i dilatar la construcció del Palau de Congressos. González ha recordat que el Partit Popular es va comprometre a dur a terme la construcció d’aquest edifici sense condicions i ha assenyalat que “tota la resta són discursos buits que posen en relleu la falta de voluntat política de tirar avant un projecte que és fonamental per a situar Elx com un referent dins de l’activitat congressual al nostre país” i ha destacat que “estem oberts al diàleg i a la cooperació entre institucions però la pilota està en la teulada de la Diputació que ha inclòs una partida manifestament insuficient per a la redacció d’aquest projecte”.
A més, el responsable de l’Equip de Govern ha retret que s’està donant prioritat al Centre de Congressos d’Alacant i ha criticat la centralització dels serveis de SUMA.
El responsable de l’Equip de Govern destaca “que estem oberts al diàleg i a la cooperació entre institucions, però la pilota està en la teulada de la Diputació que ha inclòs una partida manifestament insuficient per a la redacció d’aquest projecte”
En aquest sentit, l’alcalde il·licità ha donat suport al plantejament de Mazón sobre obrir una nova seu central de SUMA, però ha qüestionat que “en els temps que corren, en què les administracions estan plantejant la possibilitat de descentralitzar no sé per què s’ha pres la decisió que SUMA centralitze una nova seu a Alacant i no en altres municipis de la província”. “De la mateixa manera que la Generalitat ha permés que l’Agència Valenciana de Protecció de Territori estiga a Elx es podria prendre una decisió semblant sobre un servei com SUMA”, ha indicat González.
González ha posat de manifest la preocupació i el malestar de l’Equip de Govern per aquesta doble vara de mesurar del president de la Diputació. Segons ha destacat “els projectes que no li interessen es mantenen estancats i els que sí que el concerneixen avancen amb celeritat. Això és arbitrarietat, discriminació i incompliment de la seua paraula amb els il·licitans i les il·licitanes”.
“Una bona forma d’almenys posar de manifest alguna intenció d’avançar en aquesta qüestió seria no buscar excuses per a bloquejar un projecte que és viable, de futur i essencial des del punt de vista socioeconòmic”, ha conclòs l’alcalde.