L’estudi quadriennal d’autobusos urbans proposa reestructurar les línies G, H i I per a guanyar un milió d’usuaris a l’any

L’estudi quadriennal d’autobusos urbans proposa reestructurar les línies G, H i I per a guanyar un milió d’usuaris a l’any

L’informe destaca que la cobertura del servei és bona però competeix amb les facilitats que tenen els vehicles privats a la ciutat


La regidora de Mobilitat, Esther Díez, ha presentat hui en la Taula de Mobilitat l’estudi del servei de l’autobús urbà en el qual es proposen “diverses reestructuracions de línies, especialment de la G, H i I, per a millorar l’oferta de transport públic i aconseguir un milió més d’usuaris a l’any”. També han estat en la Taula de Mobilitat Ángel Luis Andreu, gerent dels Autobusos Urbans d’Elx i Juan Luis Coves, cap de l’àrea de mobilitat.

L’informe presentat és el resultat del treball que cada quatre anys encarrega l’empresa adjudicatària del servei, Autobusos Urbans d’Elx, per a millorar l’oferta de transport públic a la ciutat i que en aquesta ocasió ha elaborat l’empresa MCRIT. L’informe destaca que la cobertura del servei és bona, però que competeix amb les facilitats que tenen els vehicles privats a la ciutat.

Modificación Autobuses

La regidora de Mobilitat ha indicat que “els canvis més substancials són la remodelació de la línia I perquè passe a tindre un traçat diagonal amb el qual connectar d’oest a est la ciutat, així com la reestructuració de la línia G amb doble sentit”.

Ángel Luis Andreu, gerent d’Autobusos Urbans d’Elx, explica que “l’informe ens permet analitzar de manera objectiva la repercussió que té una variació de línia, els canvis de parades i recorreguts, la millora de freqüències, generar carrils bus o millores de parades”.

La regidora de Mobilitat, Esther Díez, indica que “els canvis més substancials són la remodelació de la línia I perquè passe a tindre un traçat diagonal amb el qual connectar d’oest a est la ciutat, així com la reestructuració de la línia G amb doble sentit”

Díez ha assenyalat que “al seu torn, l’estudi proposa la simplificació de la línia H, amb un recorregut molt llarg en l’actualitat, la implantació del transport a la demanda en el polígon de Carrús per a millorar la seua connexió amb altres línies i acurtar el recorregut de la A, i la reestructuració de les línies E i F per a donar un millor servei al veïnat del barri del Camp de Futbol”.

La regidoral ha explicat que “amb aquestes millores introduïdes, MCRIT preveu que puguen augmentar un 12,5% els usuaris sobre l’escenari actual; és a dir, passar dels 43.371 viatgers diaris de mitjana a 48.748; se sumarien 17 quilòmetres més a la xarxa, fins als 186 i s’aconseguiria un total de 11.296 quilòmetres per vehicle (un 11,5% més)”.

Ángel Luis Andreu,gerent d’Autobusos Urbans d’Elx, explica que “l’informe ens permet analitzar de manera objectiva la repercussió que té una variació de línia, els canvis de parades i recorreguts, la millora de freqüències, generar carrils bus o millores de parades”

La regidora de Mobilitat ha explicat que “per a aconseguir aquests canvis es necessitaria introduir quatre autobusos més al servei i, per això, treballarem perquè de manera progressiva es puguen anar introduint les millores proposades”.

Així mateix, Esther Díez ha afirmat que “l’estudi assenyala que més del 90% de la població té parada de bus a menys de 250 metres del seu domicili, que el temps mitjà d’espera dels usuaris està per davall dels cinc minuts i que són necessàries mesures que donen al bus avantatge competitiu sobre el transport privat, ja que la quota modal de l’ús de vehicle a la ciutat aconsegueix fins al 60% en alguns casos, per damunt de la mitjana d’altres ciutats de dimensions similars”.