L’Ajuntament exigirà al Ministeri de Foment, al costat d’11 entitats del municipi, l’esmena del carril bici en l’encreuament de la Via Parc i l’EL-20

L’Ajuntament exigirà al Ministeri de Foment, al costat d’11 entitats del municipi, l’esmena del carril bici en l’encreuament de la Via Parc i l’EL-20

L’edil de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, lamenta que “l’Equip de Govern està reclamant la reparació d’aquesta infraestructura des de fa anys”


La regidora de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, acompanyada pel vicerector d’Infraestructures de la Universitat Miguel Hernández (UMH), Pedro Vicente Quiles, ha informat que la Regidoria que dirigeix elevarà demà a la Junta de Govern Local l’adhesió a la carta que recentment han redactat 11 entitats del municipi per a exigir al Ministeri de Foment que complete el carril bici de la Via Parc, el qual va quedar suprimit en l’encreuament amb l’EL-20, “la qual cosa suposa un punt negre per al trànsit ciclista i per als vianants”, ha dit Díez.

“L’Equip de Govern està reclamant la reparació d’aquesta infraestructura des de fa anys”, ha lamentat la regidora, que ha subratllat que el consistori ha unit forces amb altres organitzacions “per a traslladar la reclamació al Ministeri i que aquest oferisca una solució de manera urgent”. “Abans de la intervenció ministerial amb la construcció de la connexió amb l’autovia”, ha explicat, “el carril bici ja existia”, per la qual cosa fa responsable al Ministeri de Foment “de reposar-lo per a garantir la viabilitat d’una de les infraestructures ciclistes més usades del municipi”.

La Regidoria de Mobilitat Sostenible construirà, en dues fases, deu noves estacions de Bicielx en 2021 més una que finançarà íntegrament la UMH

Existeix constància de plans de construcció d’una passarel·la que garantisca, amb seguretat, el pas ciclista i per als vianants. Encara que com ha apuntat Esther Díez, “és el Ministeri qui ha de posar el projecte sobre la taula, però volem el compromís que la infraestructura siga una realitat al més prompte possible”.

L’Ajuntament, previsiblement, aprovarà demà sumar-se al text ja subscrit per l’Entitat Urbanística i de Conservació d’Elx Parc Empresarial, Jovempa Elx i Comarca, Elx Pensa, Margalló Ecologistes en Acció d’Elx, AVECAL, AEC, AESEC, CEDELCO, CCOO i UGT.

Aposta contínua per la bicicleta

Així mateix, Díez ha informat que el servei públic de préstec de bicicletes guanyarà deu noves estacions l’any 2021 que s’instal·laran en dues fases. La inversió per a la primera fase ascendirà a 44.624 euros més una estació que finançarà íntegrament la UMH a l’entorn de la piscina del campus d’Elx, en una aposta decidida per la mobilitat sostenible de la institució acadèmica que ha celebrat l’edil, i que se sumarà a les dues estacions de l’àrea, concretament a la del Palau dels Esports i a la de l’EOI.

Díez, que ha recordat que en l’anterior legislatura es van construir 11 noves estacions, ha detallat que, per a la citada primera fase, la Regidoria les situarà en l’edifici del rectorat de la UMH, a l’entorn del col·legi Verge de l’Assumpció, en les avingudes de les Corts Valencianes i també d’Alacant —a l’altura del número 59—, i en l’encreuament dels carrers Filet de Fora i Borreguet.

“La nostra responsabilitat com a Govern local és propiciar canvis modals en el transport i fomentar la mobilitat ciclista i sostenible”, ha recalcat la responsable municipal, que ha esmentat el desenvolupament de vies ciclistes i de Bicielx com a estratègies per a aconseguir-ho. “Ens estem jugant la salut del veïnat”, ha advertit, en referència a les partícules nocives que desprenen els escapaments dels vehicles de combustió, i ha indicat que l’estudi sobre la qualitat de l’aire presentat la setmana passada, malgrat el factor COVID-19, ja demostra l’impacte positiu de les polítiques de mobilitat verda i neta empreses per l’Ajuntament.