El regidor Ramón Abad explica que aquests guardons tenen com a finalitat identificar, divulgar i premiar experiències d’èxit en l’Administració Pública espanyola en l’aplicació i ús de tecnologies de la informació i comunicacions que contribueixen a millorar l’eficiència
L’Ajuntament d’Elx ha rebut el premi @ASLAN 2021 a la Transformació Digital en Administracions Públiques en la categoria “Millora de l’Atenció Ciutadana en Ajuntaments” en la “XIII Convocatòria de Premis @aslan a casos d’èxit de Digitalització en Administracions i Organismes Públics” organitzada per l’Associació @ASLAN amb el projecte “Infraestructura de telecomunicacions d’avantguarda a través de Data Center Container i Micro Data Center”.
Així ho ha anunciat el regidor d’Administració Electrònica, Ramón Abad, juntament amb el cap de Telecomunicacions de l’Ajuntament, Josué Castillo.
Tal com ha explicat Abad, “aquesta iniciativa té com a objectiu reconéixer públicament les experiències d’èxit en l’Administració Pública espanyola en la implantació de noves tecnologies per a prestar millors serveis al ciutadà, millorar l’eficiència i optimitzar costos, així com la iniciativa i l’esforç dels responsables que els han liderats”.
L’Associació @ASLAN és una entitat sense ànim de lucre, formada per més de 140 empreses tecnològiques, que convoca anualment aquests guardons amb els objectius d’identificar, de divulgar i de premiar experiències d’èxit en les administracions públiques espanyoles en l’aplicació i ús de tecnologies de la informació i comunicacions que contribueixen a millorar l’eficiència, l’atenció al ciutadà i la reducció de costos.
A aquesta edició s’han presentat un total de 59 casos d’èxit de més de 55 empreses i organismes públics, entre els quals han sigut seleccionats 3 finalistes per categoria, mitjançant un procés obert i transparent en el qual han participat amb les seues votacions les empreses associades @aslan i la comissió de relació amb les administracions públiques.
Els projectes seleccionats com a finalistes destaquen casos d’èxit en àmbits tecnològics com el lloc de treball digital, la ciberseguretat o la integració amb serveis públics des del núvol, que han permés reduir l’impacte de la crisi de la COVID19 en el sector públic i han produït un avanç sense precedents en la digitalització dels serveis al ciutadà.
El premi ha sigut recollit pel cap de la Secció Tècnica de Telecomunicacions, Josué Castillo, en un acte celebrat a Madrid el 2 de juny de 2021.