L’estudi geotècnic del subsòl a l’entorn del pont del Bimil·lenari per a solucionar els corriments de terra començarà demà

L’estudi geotècnic del subsòl a l’entorn del pont del Bimil·lenari per a solucionar els corriments de terra començarà demà

El regidor de l’àrea, Héctor Díez, informa que de moment no es preveu el tall total al trànsit rodat, i espera, amb els resultats, realitzar les obres per a solucionar els clots en la rotonda de la infraestructura


El regidor de Manteniment i Modernització de l’Espai Públic, Héctor Díez, acompanyat per la regidora de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, ha informat aquest matí que Imasa Lab, l’empresa contractada per a realitzar l’estudi geotècnic que esbrinarà la raó dels corriments de terra en la rotonda del pont del Bimil·lenari, començarà demà dimarts, 8 de juny.

L’objectiu de l’actuació, ha explicat Díez, és la d’efectuar els mesuraments i comprovar si hi ha moviments en la infraestructura i en la rotonda, on últimament es produeixen clots per corriments de terra, per a, amb els resultats de l’informe, realitzar les actuacions necessàries i donar-li una solució definitiva que perdure en el temps i així garantir la seguretat dels vehicles. Per això, demà s’instal·laran una sèrie de testimonis topogràfics, i el dijous està previst la intervenció de maquinària per a conéixer què està succeint en el subsol de l’entorn del pont.

Els treballs tenen una execució màxima d’un mes, i s’han adjudicat a la mercantil Imasa Lab, referència provincial en aquesta classe d’anàlisi, per un cost de 18.143 euros

Díez, que ha subratllat que l’Equip de Govern ha adjudicat l’estudi “com més de pressa millor a la mercantil més prestigiosa de la província per a aquesta classe d’anàlisi”, per un cost de 18.143,95 euros amb termini màxim d’execució d’un mes, ha assegurat que, de moment, no es té previst el tancament total del pont al trànsit, i que, únicament, la Policia Local ha tallat el carril interior de la rotonda, a l’altura de carrer Cauce, en existir un desnivell que “pot resultar perillós per a vehicles molt baixos i motocicletes”. De tota manera, el regidor ha assegurat que “no existeix risc imminent” en la infraestructura més destacada de la ronda Nord.