Un nou carril bici de 2,5 quilòmetres unirà l’avinguda Alcalde Ramón Pastor amb l’institut l’Assumpció per Pere Joan Perpinyà

Un nou carril bici de 2,5 quilòmetres unirà l’avinguda Alcalde Ramón Pastor amb l’institut l’Assumpció per Pere Joan Perpinyà

La regidora de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, diu que aquesta ‘Ronda Interior’ garanteix “poder enllaçar uns barris amb uns altres d’una manera còmoda i segura


La regidora Mobilitat Sostenible, Esther Díez, ha presentat aquest matí el projecte del nou carril bici que s’habilitarà a Elx: la denominada ‘ronda interior’.

Tal com ha recordat Díez, “a principi d’any acabem el traçat de carril bici que circumval·la tot el nucli urbà i que anava per l’avinguda Alcalde Ramón Pastor i connectava amb el carril bici existent en la circumval·lació Sud nova. I ara el que fem és crear aquesta ronda interior ciclista a partir del carril d’Alcalde Ramón Pastor fins a l’entorn de l’institut l’Assumpció on ja comptem amb infraestructura ciclista”.

La regidora ha dit que es tracta d’un total de 2,5 quilòmetres de nou carril bici que discorrerà pels carrers Pere Joan Perpinyà, Mariano Soler Olmos i Teulada.

“Es tracta d’una nova infraestructura ciclista segura, segregada del trànsit dels vehicles privats i amb totes les garanties per a aconseguir l’objectiu de sumar més il·licitans i il·licitanes en l’ús quotidià de la bicicleta per la contribució que això té en la qualitat ambiental i, per tant, en la salut de tots i totes”.

A Pere Joan Penpinyà el carril bici anirà per la mitjana central i no se suprimirà cap aparcament. S’estrenyeran els carrils de circulació i d’aquesta manera es contribuirà a rebaixar la velocitat, cosa que demanden els veïns i veïnes.

En el Pont de la Generalitat continuarà pel carril de circulació en sentit Múrcia per l’esquerra, per a evitar la perillositat que suposaria creuar-se en les interseccions.

El projecte ha sigut presentat hui en la ‘Mesa de Mobilitat’ i compta amb el suport de les associacions de veïns pels quals discorre el nou carril

En Mariano Soler Olmos discorrerà pel carril de circulació de la dreta ja que en aquest tram els aparcaments estan en la zona de l’esquerra.

En la Rotonda de L’Escorxador el carril anirà per la part nord d’aquesta, que es convertirà en una turbo rotonda (qui entra en la rotonda ha de fer-ho seleccionant un carril que no pot abandonar).

Al carrer Teulada se suprimirà un dels dos carrils i per l’esquerra discorrerà el carril bici fins a l’entorn de l’IES l’Assumpció que ja compta amb infraestructura ciclista i, per tant, “genera aquest anell interior que garantisca poder enllaçar uns barris amb uns altres d’una manera còmoda i segura”.

Decisió estudiada consensuada

La regidora ha explicat que la decisió sobre com fer aquest projecte s’ha realitzat després d’estudiar d’una manera exhaustiva totes les solucions possibles. “En tractar-se d’una zona ja urbanitzada hem fet una cirurgia de precisió per a encaixar el carril bici, mantenir els aparcaments i garantir els serveis que ja funcionen”, ha afegit l’edil.

L’actuació s’emmarca en l’estratègia DUSI, compta amb un pressupost de 282.000 euros i el seu termini d’execució és de quatre mesos, a partir de l’adjudicació de l’obra. L’objectiu és que les obres s’inicien a principis de 2022.

A més, Díez ha anunciat que el següent tram a actuar serà l’avinguda d’Alacant, el projecte del qual també està redactat.

Projecte consensuat

La responsable de Mobilitat Sostenible ha explicat aquest mateix matí el projecte en la Mesa de Mobilitat, on estan representats els grups polítics i entitats ciutadanes. A més, també s’han mantingut reunions amb les associacions veïnals dels barris pels quals discorre el nou carril. “Tots veuen molt bé la proposta pel fet que aquesta infraestructura garanteix un canvi modal real a la ciutat i millora la qualitat de l’aire”, ha indicat l’edil, que ha afegit que “és una actuació que es fa per als ciclistes, però que al final té repercussions positives en tota la ciutadania. I al costat de tot això, permet pacificar alguns carrers i atorgar a aquests barris una menor quantitat de trànsit i unes velocitats més reduïdes”.

“La creació de nous carrils bici s’emmarca en l’estratègia Elx 2030 i és una aposta decidida i valenta per la mobilitat sostenible”, ha conclòs Esther Díez.