El nou carril bici connectarà l’avinguda Joan Carles I amb la rotonda de la Ciutat Esportiva

El nou carril bici connectarà l’avinguda Joan Carles I amb la rotonda de la Ciutat Esportiva

La regidora de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, explica que la nova via ciclista discorrerà pel centre de l’avinguda d’Alacant, segregada del trànsit per a protegir els ciclistes

Esther Díez, edil de Mobilitat Sostenible, ha presentat el projecte d’un nou carril bici que discorrerà per la part central de l’avinguda d’Alacant, zona en la qual comença, i que arribarà fins a la ciutat esportiva Juan Carlos Romero. El carril s’unirà al que ja existeix, a l’avinguda Joan Carles I, en la plaça Benidorm.

L’objectiu de la construcció d’aquest projecte és continuar amb l’aposta per una mobilitat sostenible a la ciutat que té en els ciclistes un dels seus eixos fonamentals “perquè garanteixen el canvi de model cap a un transport no contaminant que beneficia els veïns”, tal com assenyala Díez. Però també “pacificar l’avinguda d’Alacant amb una reducció efectiva de la velocitat de circulació a 30 Km/h per a poder reduir el nivell de contaminació, que ja ha disminuït un 50% amb la conversió en zona de vianants de la Corredora i el carril bici de l’avinguda Joan Carles I”.

L’objectiu d’aquesta via de 1.520 metres de llarg és continuar amb l’aposta per la mobilitat sostenible i reduir la contaminació, i disminuir la velocitat de la via amb l’eliminació d’un carril

La nova via està dissenyada per a brindar total seguretat al ciclista. Perquè encara que circule per la part central, se segregarà del trànsit rodat amb una separació física de la carretera. El motiu que siga en el centre per on circulen els ciclistes es deu al fet que “és la més segura perquè evita els conflictes amb el cotxe en les interseccions, amb les parades de bus, la gestió de contenidors i les zones de càrrega i descàrrega”, ha indicat Esther Díez. Tindrà 1.520 metres de llarg, entre 2,50 i 3 metres d’ample, i s’abordarà en dos trams.

Dos trams de carril bici

El primer, situat en la part més tradicional d’Altabix, pretén rebaixar el volum del trànsit i disminuir la velocitat de la via mentre es mantenen les places d’aparcament de la superfície, perquè és una zona que no compta amb places subterrànies ni privades. En aquest tram es continua el carril bici de l’avinguda Joan Carles I durant 160 metres per la vorera nord del carrer fins a la plaça de Benidorm. I des d’allí ja es produirà la incorporació a la part central de l’avinguda Alacant. En aquesta avinguda, se suprimirà un dels 2 carrils de circulació en sentit a Alacant, el que menys pressió té, de manera que només quedaran 3 carrils, dos d’entrada a Elx i un d’eixida a Alacant. D’aquesta manera també s’aconseguirà complir amb l’objectiu de reduir el volum de trànsit de la via.

Al llarg de l’avinguda hi haurà incorporacions d’entrada i eixida per als ciclistes. Es mantindran els carrils de gir cap a l’esquerra en la zona de la gasolinera d’Altabix i la d’entrada a la ciutat esportiva, perquè els usuaris del barri puguen entrar i eixir amb normalitat.

El segon tram començarà a partir de l’Hort de Montenegro i persegueix a més de rebaixar la velocitat dels vehicles, “garantir el nivell del servei, perquè a partir d’aquest punt es reben aportacions de trànsit en desembocar les vies interiors de la ciutat. Per això li hem donat un tracte diferencial”, apunta la regidora de Mobilitat.

Aquest tram mantindrà els dos carrils d’entrada i eixida cap a Alacant. S’aconseguirà eliminant les 15 places d’aparcament de superfície “en una zona que té finques noves amb aparcaments propis, de manera que no necessiten places al carrer com la part prèvia”, assenyala Díez. També es guanyaran centímetres de calçada ampliant la carretera a costa de les voreres a l’altura de la ciutat esportiva i del polígon d’Altabix.

El nou carril bici finalitzarà en el pas zebra al final de la ciutat esportiva Juan Carlos Romero abans de la rotonda.

El projecte, el pressupost del qual és de 471.685,06 €, tindrà un termini d’execució de 4 mesos i començarà entre finals de 2021 i començament de 2022

El projecte, el pressupost de licitació del qual és de 471.685,06 euros, es preveu que tinga un període d’execució estimat de 4 mesos i que s’inicie entre finals de 2021 i començaments de 2022 al mateix temps que la construcció del carril bici de Pere Joan Perpinyà. Amb aquesta intervenció es completa el pressupost d’1 milió d’euros destinats a infraestructures de mobilitat dins de l’estratègia EDUSI.

Dades tècniques

El carril tindrà un tractament superficial compost per una doble capa de resines sintètiques color roig i pintura acrílica antilliscant amb encreuaments de calçada, també de color roig.

La protecció del ciclista es garanteix a través de línies de pintura acrílica blanca reflectora, vorades de cant rom de 10 cm d’altura pintades en blanc/negre, pilones flexibles reflectores en l’inici i la fi de les vorades i de balises cilíndriques reflectores cada 25 – 30 metres.

Una altra de les particularitats de la via és que comptarà amb zones avançades d’espera per al ciclista per a donar-los “visibilitat” i “avantatge”. Els ciclistes es regiran amb les mateixes fases semafòriques que els vehicles, per la qual cosa es duplicaran els “caps de semàfors” amb pictograma de bicicletes.