En acabar l’estiu es realitzarà un acte inaugural per a presentar les infografies dels joves entre 16 i 30 anys que han participat en aquesta iniciativa
El projecte mediambiental “Signum”, impulsat per la Regidoria de Joventut, va acabar el passat 3 de juliol després que els joves participants d’entre 16 i 30 anys finalitzaren les infografies que han anat desenvolupant amb aquesta iniciativa. L’objectiu d’aquests treballs és informar i ajudar a preservar l’entorn natural que es troba al Pantà d’Elx i sensibilitzar la comunitat sobre la biodiversitat i la importància de la cura dels ecosistemes locals.
L’activitat va començar el dissabte 5 de juny al Pantà on, juntament amb un guia, van conéixer de primera mà la zona i van fer un estudi de la problemàtica de l’entorn per a comprovar les necessitats de senyalització i ruta de la zona, i, posteriorment, van tornar a la ciutat amb un treball de recollida de residus abandonats a la natura. També es van prendre fotografies per a la posterior elaboració dels cartells.
La regidora de l’àrea, Marga Antón, ha assenyalat que “els joves il·licitans estan plenament involucrats i conscienciats amb la sostenibilitat, el medi ambient i el seu entorn i agraeix el bon acolliment per part de la joventut d’aquest projecte”
Els tres dissabtes següents van realitzar les infografies de la mà de l’artista Loly Mise, que els va ajudar a desenvolupar la seua creativitat, mentre gaudien del treball en equip i de l’entorn natural del Clot de Galvany, a l’aula de la naturalesa.
Aquestes infografies, en les quals han utilitzat materials artístics, de la mateixa naturalesa i, fins i tot, deixalles, tracten de sensibilitzar i d’educar la comunitat per a usar adequadament el Pantà. Així mateix, les peces seran cognitivament accessibles i s’instal·laran a l’entorn natural del Pantà en acabar l’estiu. Es realitzarà un acte inaugural amb els i les joves que les han realitzades, que ja han expressat el seu desig de tornar a participar en els futurs projectes que es realitzen per part de la Regidoria.
La Regidoria de Joventut ha impulsat aquest projecte amb la intenció d’ensenyar als adolescents el model Aprenentatge-Servei, que consisteix a repercutir positivament en la comunitat al mateix temps que un grup de persones s’involucra amb el seu entorn i adquireix nous coneixements.