Carlos González ha presentat junt a l’edil de Neteja, Héctor Díez, i el gerent d’Ecovidrio, Roberto Fuentes, la campanya “Prompte tornarem a obrir la Mangrana”
L’alcalde d’Elx, Carlos González, i el regidor de Neteja, Héctor Díez, juntament amb el gerent de zona d’Ecovidrio, Roberto Fuentes, han presentat aquest matí la campanya ‘Prompte tornarem a obrir la Mangrana’. L’objectiu d’aquesta iniciativa és animar els il·licitans i les il·licitanes a continuar reciclant vidre.
Ja s’han col·locat un total de 10 contenidors de reciclatge de vidre pintats a mà, amb la imatge de la Mangrana, en els llocs més emblemàtics de la ciutat, cas de la façana de l’Ajuntament, la basílica de Santa Maria, la plaça del Congrés Eucarístic, la Glorieta, la plaça de les Flors, les Eres de Santa Llúcia, la façana del MAHE, el Centre de Congressos, el passeig de l’Estació i l’estació de trens.
A més, s’instal·laran altres 20 contenidors amb una escena representativa del Misteri, que enguany compleix el XX aniversari com a Patrimoni de la Humanitat, i que es repartiran per altres punts estratègics de la ciutat com l’av. de la Llibertat, la plaça de Barcelona, la plaça de Madrid, l’av. de la Universitat, Reina Victòria, Pere Joan Perpinyà, l’av. d’Alacant i l’av. Ramón Pastor.
Els contenidors romandran a les places i carrers d’Elx durant prop d’un any.
L’alcalde ha donat les gràcies a Ecovidrio “per impulsar aquesta campanya que considerem que és molt interessant i que entronca amb els objectius municipals d’afavorir i estimular el reciclatge entre la ciutadania”.

González ha afegit que “crec que és molt interessant vincular elements icònics de la ciutat amb un element propi del paisatge urbà com són els contenidors de vidre”.
El regidor ha explicat que els 30 contenidors es col·locaran en llocs en els quals es desenvolupa l’activitat de l’hostaleria per a facilitar una major implicació del sector en el reciclatge.
“Tots hem de ser conscients de la importància que té el reciclatge de vidre, ja que es reutilitza el cent per cent del vidre i això significa menys emissions de CO₂ i menys ús de matèria primera, la qual cosa és enormement important en termes de sostenibilitat i de contribució a la lluita contra el canvi climàtic”.
Gràcies a aquesta iniciativa s’han instal·lat 30 contenidors amb motius de la Mangrana i del Misteri en diferents punts de la ciutat amb la finalitat de millorar les xifres de reciclatge i contribuir a la lluita contra el canvi climàtic
Segons les xifres aportades per l’alcalde sobre el reciclatge de vidre a la ciutat, en 2020, els ciutadans d’Elx van reciclar fins a 2.906.275 kg de residus d’envasos de vidre, la qual cosa suposa 12,4 kg/habitant.
Això suposa un increment considerable respecte a l’any anterior, malgrat que ens trobem en un moment de pandèmia en la qual s’ha produït una disminució de l’activitat en l’hostaleria.
“En termes absoluts, hem incrementat un 14% el reciclatge, hem passat de 2.350.000 a 2.900.000, és a dir, 500.000 quilos més. Tot això significa que els il·licitans estem adquirint un major compromís pel reciclatge”, ha assenyalat l’alcalde, que ha apuntat que, amb més de 892 contenidors, a la ciutat ja hi ha un iglú per cada 263 habitants. Cadascun d’ells recicla 3,200 quilos a l’any.
Carlos González ha indicat que és important fixar-se objectius. “En l’últim any hem crescut un 14% i hem de mantindre, i fins i tot incrementar el ritme de creixement en el reciclatge per a aconseguir en 2023 els 15 kg/habitant i any i 3,5 milions de quilos de reciclatge anual”, ha dit l’alcalde.

Per part seua, el gerent de zona d’Ecovidrio, Roberto Fuentes, ha assenyalat que l’objectiu d’aquesta iniciativa és “mantindre viu l’esperit de les festes patronals d’Elx a través dels nostres contenidors, que són la nostra icona, i unir-lo així amb la icona representativa de les festes patronals, que és la Mangrana, perquè aquest esperit no es perda i quan puguem celebrar les festes, ho fem amb molta més força. La missió d’Ecovidrio és sempre animar els ciutadans al fet que reciclen durant tot l’any, però si cap amb major força en moments com haurien de ser aquests en els quals estaríem celebrant les festes”.
La creativitat i el disseny de la campanya, de les dissenyadores il·licitanes Natalia Miralles i Nuria Lozano, ha estat a càrrec de l’empresa de màrqueting i comunicació ambiental Ecosilvo, que ha comptat amb la participació de l’artista il·licità Juanjo Morillas per a pintar els contenidors de la Mangrana que s’han instal·lat en punts emblemàtics del centre històric.