L’alcalde trasllada el suport municipal a l’associació de familiars d’afectats per l’Alzhèimer, en una jornada en què l’entitat ix al carrer per a visibilitzar una patologia que, es calcula, pateixen 5.000 persones a la comarca
L’Associació de Familiars de Persones amb Alzhèimer d’Elx (AFAE) ha mobilitzat aquest dissabte, 25 de setembre, a més de mig miler de persones en 14 taules repartides per tot el municipi per a visibilitzar una patologia que pateixen més d’un milió de persones a Espanya.
L’alcalde, Carlos González, acompanyat pel regidor de Drets Socials, Mariano Valera, ha volgut traslladar personalment el seu suport al treball que realitza l’entitat des de l’any 2000. González s’ha acostat als llocs instal·lats per AFAE a la Glorieta i la Plaça de Baix, i ha intercanviat impressions amb les voluntàries, les famílies dels pacients i la presidenta de l’organització, Marisa Moreno.
“AFAE compleix una funció social essencial a la nostra ciutat per a les persones amb Alzhèimer i també per a les seues famílies”, ha manifestat el regidor. “Presten un servei que contribueix decisivament a la qualitat de vida i el benestar dels qui pateixen aquesta terrible malaltia”, ha dit després de reconéixer a AFAE com “una aliada de l’Ajuntament en les polítiques de benestar social”. “Per tant”, ha continuat, “continuarem intensificant la col·laboració i donant suport als seus projectes de futur”, els quals, segons Moreno, donades les lliçons apreses durant el confinament, passen per la implantació de l’atenció virtual i per l’enfortiment del servei d’ajuda a domicili.
D’altra banda, la Federació Gestora de Festejos Populars d’Elx ha tret les seues reines i dames al carrer per a lluitar contra l’Alzhèimer i captar fons per a AFAE. I és que, es calcula que a la comarca del Baix Vinalopó existeixen 5.000 persones amb la malaltia, encara que una de les velles reivindicacions de l’associació és l’elaboració d’un cens oficial, ja que se sospita que el nombre és molt major.