“Es tracta d’una eina còmoda, intuïtiva i molt útil per a planificar el servei; a més, permet reduir temps i costos i facilita una major capacitat de resposta”, assegura l’edil de Neteja, Héctor Díez
El regidor de Neteja, Héctor Díez, i el delegat de l’UTE Elx, Alberto Bleda, han presentat aquest matí la nova plataforma digital que permetrà optimitzar el servei de neteja. D’aquesta manera, Elx es converteix en la primera ciutat de la província a implantar aquest nou sistema digital.
“La gestió digital del servei de neteja ja s’ha posat en marxa i permet, sens dubte, una planificació més eficient en el dia a dia”, ha explicat Díez, que ha recordat que una de les qüestions més importants del nou servei que presta des de maig l’UTE Elx formada per Urbaser i FCC era “la implantació d’una plataforma digital integrada que permetera una gestió diària del servei, per a saber en tot moment on estan els mitjans mecànics i humans i quin treball estan realitzant”.
Héctor Díez ha qualificat la plataforma de “eina còmoda, intuïtiva i molt útil per a planificar el servei; a més, permet reduir temps i costos i facilita una major capacitat de resposta. En definitiva, una major qualitat del servei de neteja”.
Entre els avantatges d’aquesta plataforma està que permet fer un seguiment del servei en temps real. A la pantalla apareix el plànol d’Elx que reflecteix què estan fent en temps real els vehicles identificats. En clicar sobre la icona del vehicle, s’ofereixen dades sobre si ha tingut algun tipus d’incidència, quants quilòmetres ha recorregut o quina ruta ha realitzat.
“Tot això permet emetre informes que després permeten realitzar una retroacció a l’hora de planificar cada setmana el treball i ser més eficients”, ha dit l’edil.
També permet controlar tots els mitjans que tinguen instal·lat un transponedor o un ordinador de bord. Hui dia està instal·lat en pràcticament tots els vehicles del servei de neteja i en les PDA que porten els encarregats; prompte s’instal·laran en contenidors i papereres i ho tindran també els peons d’escombratge. “Tindrem informació en temps real dels mitjans que tenim al carrer i podrem aplicar els reports d’informació a les decisions i així aconseguir ser més eficients”, ha assenyalat l’edil.
El delegat de l’UTE Elx, Alberto Bleda, indica que “amb aquest nou servei tindrem informació en temps real de què estem fent i on hem d’actuar”
Per part seua, Alberto Bleda ha indicat que aquesta nova plataforma, gràcies a la implantació de transponedors permetrà, entre altres coses, tindre inventariades totes les papereres, així com els canvis en aquestes. L’operari portarà una canellera amb la qual seguirà el manteniment de les papereres i coneixerà el seu estat.
“Així mateix, el transponedor que s’instal·le als contenidors d’envasos permetrà donar informació sobre si està ple, un control volumètric que permetrà optimitzar les rutes i així s’evitarà buidar contenidors que estan a un terç de la seua capacitat”, ha indicat Bleda.
En la mateixa línia que Díez, el delegat de l’UTE Elx ha assenyalat que “amb aquest nou servei aconseguirem l’optimització dels recursos, així com ser més efectius i tindre informació en temps real de què estem fent i on hem d’actuar”.