Igualtat inaugura la campanya ‘Benvinguts a l’explotació’ en contra del tràfic de dones i menors en la indústria del sexe

Igualtat inaugura la campanya ‘Benvinguts a l’explotació’ en contra del tràfic de dones i menors en la indústria del sexe

L’edil Mariano Valera convida la ciutadania a escoltar el cru testimoniatge inclòs en aquesta atrevida acció de street marketing que simula l’entrada d’un bordell


El Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones i Menors a Elx, a més del manifest llegit al Saló de Plens i de la clausura del I Congres Internacional de Violència de Gènere Digital, ha comptat amb la inauguració de la campanya de conscienciació ‘Benvinguts a l’explotació’ per part de l’edil d’àrea, Mariano Valera, i membres de l’equip de Casa de la Dona.

L’acció de street marketing consisteix en una porta morada que simula l’accés a un bordell. En obrir-la, es reprodueix una locució en off d’una víctima real de la indústria del sexe. Concretament, el cru testimoniatge en diferit del periple d’una xica eslava que és portada enganyada per a sotmetre-la al meretrici. I és que, després de la cerca de l’entreteniment adult en carrers, pisos i clubs, es troba una sòrdida realitat de violació constant dels drets més bàsics de les dones prostituïdes. Per això, dins de la porta es troba el número de telèfon i els correus electrònics on les protagonistes d’aquest Dia Internacional, les víctimes, poden demanar ajuda.

“Crec que aquest missatge hauria d’escoltar-lo tota la ciutadania del municipi, perquè podran entendre el fet que des de la Regidoria d’Igualtat vulguem estar contínuament llançant campanyes contra la violència de gènere, el tràfic d’éssers humans i la prostitució”, ha expressat Valera. “La llibertat no ha de tindre preu i la dona, evidentment, tampoc”, ha afegit, després de reiterar la seua invitació a les il·licitanes i els il·licitans a obrir la porta i escoltar el testimoniatge “clar i contundent” que visibilitza i consciencia sobre “l’esclavitud del segle XXI”.

‘Benvinguts a l’explotació’ s’ha situat a l’entrada del Centre de Congressos Ciutat d’Elx aquest dijous. També el dimecres 29, amb motiu de la celebració de les I Jornades contra la Tracta i l’Explotació Sexual, que tindran com a epicentre igualment les instal·lacions de Porta de la Morera.

Telèfon d’atenció gratuïta contra el tràfic: 900 105 090 Correus electrònics contra el tràfic: trata@policia.es / trata@guardiacivil.org