La Junta de Govern aprova un nou paquet d’ajudes per als sectors econòmics afectats per la pandèmia

La Junta de Govern aprova un nou paquet d’ajudes per als sectors econòmics afectats per la pandèmia

El portaveu Héctor Díez, explica que es tracta de 256.600 euros sufragats per Diputació que es destinaran als sectors de l’oci, l’hostaleria, les agències de viatges i a les empreses de turisme actiu


La Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Elx ha aprovat aquest matí un nou paquet d’ajudes per a fer costat als sectors productius més afectats per les restriccions de la pandèmia.

Així ho ha anunciat el portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Díez, que ha explicat que, en aquest cas, es tracta de gestionar un paquet d’ajudes sufragat per la Diputació de 256.600 euros dins del programa ‘TEN’ 2021.

“Després d’analitzar la situació, el Govern Municipal ha decidit centrar aquestes ajudes en aquells sectors que fins al moment han rebut menys suports. En aquest cas, se centraran en l’oci, en l’hostaleria, en les agències de viatges i també en les empreses anomenades de turisme actiu, ha apuntat el regidor.

Díez ha aclarit que a partir d’ací les ajudes es divideixen en 2.500 euros per a les empreses que tinguen més de 10 treballadors, 1.200 euros més cent euros per treballador per a les empreses de menys de deu treballadors. Hi ha una excepció, aquelles empreses que siguen de restauració i d’hostaleria si no tenen més de deu treballadors no podran acollir-se a aquesta convocatòria (aquests són els autònoms i les pimes, que han pogut acollir-se a totes les convocatòries dels plans Resistir).

Un nou paquet d’ajudes de 256.600 euros que, sumat als diferents plans Reactiva’t Elx de l’Ajuntament i als plans de la Generalitat i la Diputació sumen un total de 8 milions d’euros mobilitzats amb el propòsit de poder fer costat als diferents sectors productius”, ha indicat el regidor.

El termini per a sol·licitar aquestes ajudes és de deu dies hàbils a partir de l’endemà a la publicació de les ajudes en el BOP.

La fórmula de presentació serà a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Elx. Els dubtes sobre la tramitació d’aquestes ajudes es resoldran des de la Regidoria de Promoció Econòmica.

La Junta ha aprovat també hui traure a concurs públic la cafeteria del poliesportiu Isabel Fernández de Torrellano. “Es tracta de la cafeteria del poliesportiu que ha finalitzat el seu contracte d’explotació i que, per tant, s’ha tret de nou a concurs. Els interessats en l’explotació d’aquesta cantina han de tindre en compte que el cànon mínim que s’ha d’oferir és de 2.500 euros, que la concessió és per quatre anys amb dos de pròrroga i que hi ha criteris subjectius que han de complir i es troben en la base de la convocatòria”, ha explicat el regidor.

Héctor Díez ha anunciat que l’Ajuntament d’Elx ha decidit publicar diferents convocatòries de concursos oposicions de places de l’oferta pública d’ocupació 2018.  Les de torn lliure corresponen a una plaça d’auxiliar tècnic en el departament de Festes, dues places de tècnic d’administració general i una plaça de psicòleg, totes elles de torn lliure mitjançant concurs oposició. Tota la informació d’aquestes places estarà disponible en el departament de Recursos Humans i en la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Elx.

El termini per a presentar-se a la primera prova selectiva d’aquestes oposicions serà de 20 dies a comptar a partir de la seua publicació en el BOP.