L’edil de Promoció Econòmica, Carles Molina, recorda que en aquesta tercera edició les ajudes s’han obert a tots els sectors productius, empreses i autònoms, ja que no hi ha CNAE
El regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Carles Molina, ha anunciat que ja s’ha signat el primer decret de pagament de les ajudes Parèntesis 3, que estan dotades de 2,2 milions d’euros, els destinataris dels quals són els sectors afectats per les restriccions de la pandèmia de la Covid-19.
Molina ha recordat que es tracta d’unes ajudes dirigides a autònoms i empreses de menys de deu treballadors. Suposaran una ajuda de 1.200 euros més 100 addicionals per cada treballador donat d’alta en la Seguretat Social. A més, en aquesta tercera edició del Pla Parèntesi, les ajudes s’han obert a tots els sectors productius, a totes les empreses i autònoms, ja que no hi ha CNAE.
“Hem gestionat amb la màxima celeritat les ajudes Parèntesis, que estaven dotades amb 6,3 milions d’euros. Es va fer la primera convocatòria (Parèntesi 1), en la qual es van donar quasi tres milions d’euros a 1.280 beneficiaris. Es van publicar després les Parèntesis 2 , més enfocades al comerç minorista i a aquelles empreses que, malgrat que no han tingut un tancament total dels seus negocis, van tindre un minvament en la seua facturació, van anar 1.122.000€. I, a principis de mes, vam fer la convocatòria Parèntesi 3, que està dotada amb 2.450.000€, i de la qual ja hem signat el primer decret de pagament per l’import de 204.000€”.
Molina ha indicat que ja han sigut resoltes 152 sol·licituds de la tercera edició de les ajudes.
“Estem intentant, igual que la resta de les ajudes, que siguen àgils, que siguen ràpides. En les primeres ajudes, vam fer el pagament quasi sense acabar la data de finalització d’aquestes i ara estem treballant a un bon ritme. Des de l’oficina tramitadora s’està fent un esforç perquè aquestes ajudes arriben com més prompte millor”.