L’edil Ramón Abad valora la cita com de “màxim interés” i assegura que “l’acció participativa dels col·lectius professionals és en bona part l’origen de la vertebració de la societat i dels avanços que es produeixen en aquesta”
El regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, acompanyat del president del Fòrum de Debat Econòmic Germán Bernácer, Pedro Algarra; el president del Col·legi d’Economistes d’Alacant, Francisco Menargues; i la rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro; ha inaugurat el matí del 7 d’octubre el II Congrés Nacional de Dret d’Empresa a l’Hotel Hort del Cura. Aquesta trobada se celebra per segon any consecutiu a Elx i ha sigut impulsada pel Fòrum de Debat Econòmic Germán Bernácer, el Col·legi d’Economistes d’Alacant, la Càtedra Germán Bernácer, la Universitat d’Alacant, el CEU Cardenal Herrera i la Universitat Miguel Hernández, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Elx i de Caixa Rural Central, entre altres empreses i institucions.
Aquesta edició compta amb l’assistència de 150 congressistes advocats i economistes de diversos punts d’Espanya i posa tota la seua atenció en els “Reptes empresarials en la postpandèmia” amb la finalitat de contribuir al fet que les empreses superen la crisi econòmica i social que ha causat el coronavirus des de març de 2020.
Ramón Abad ha assegurat que “l’acció participativa dels col·lectius professionals és en bona part l’origen de la vertebració de la societat i dels avanços que es produeixen en aquesta”.
“Estem en una situació bastant esperançadora. Ens queda poc per a véncer definitivament la pandèmia. L’esforç col·lectiu que ha fet la nostra societat en totes les fases de la covid-19 obri en aquesta època un marc d’optimisme i d’obertura cap a noves metes, nous objectius i també singulars reptes que hem d’abordar junts”, ha puntualitzat l’edil.
Així mateix, Abad ha agraït que s’haja pres la decisió de celebrar aquest congrés a Elx i ha valorat la cita com de “màxim interés” en el complex escenari actual.
L’acte, que té lloc el 7 i 8 d’octubre a l’hort del Cura, compta amb l’assistència de 150 congressistes advocats i economistes, així com amb la participació de més de 20 ponents, la majoria d’ells magistrats dels jutjats del mercantil i d’audiències provincials de tota Espanya
Per part seua, Pedro Algarra ha assenyalat que aquesta trobada pretén abordar els temes d’actualitat del Dret Mercantil i la seua incidència en les empreses. A més, ha indicat que s’ha procurat que les ponències estiguen adaptades a l’avantprojecte de la Llei Concursal per a la incorporació a la legislació espanyola de la directiva europea sobre la reestructuració i la insolvència.
Mentrestant, Francisco Menargues ha manifestat “la necessitat que les empreses tinguen les idees clares sobre el que suposa una insolvència, en què consisteix el procediment concursal i quins són els mecanismes per a intentar resoldre la crisi financera que els afecta mitjançant l’aplicació de diversos tractaments de millora, de sanejament i de reflotació”.
Amparo Navarro ha felicitat els ponents i els organitzadors del congrés perquè, segons ha assegurat, “aquesta nova edició institucionalitzarà aquest congrés nacional com una cita obligada de la nostra província en els pròxims anys”.
En l’esdeveniment han participat més de 20 ponents, la majoria d’ells magistrats dels jutjats del mercantil i de les audiències provincials de tota Espanya, així com nombroses autoritats, entre elles, la directora de la Càtedra Germán Bernácer, Enar Ruiz Conde, el vicerector de Professorat de la Universitat Miguel Hernández, José Carlos Espigares Huete i el director del CEU Cardenal Herrera, Francisco Sánchez.
Després de les intervencions, ha tingut lloc la primera taula-debat: “Reestructuració de deute i preconcurs, prepack i altres eixides a la insolvència en la transposició de la directiva sobre reestructuracions i insolvència” amb Moisés Guillamón Ruiz, magistrat titular del Jutjat del mercantil núm. 5 de Madrid; Amagoia Serrano Menéndez, magistrada titular del Jutjat del mercantil núm. 1 de Madrid; i Juan Carlos Picazo Menéndez, magistrat titular del Jutjat del mercantil núm. 7 de Madrid.