La Generalitat i l’Ajuntament d’Elx analitzen la posada en marxa de l’Oficina d’Habitatge al municipi

La Generalitat i l’Ajuntament d’Elx analitzen la posada en marxa de l’Oficina d’Habitatge al municipi

El director general de Coordinació Institucional de la Conselleria d’Habitatge es reuneix amb Mariano Valera, regidor d’Igualtat, Drets Socials i Polítiques Inclusives, i amb Ana Arabid, regidora d’Urbanisme


 

La Vicepresidència Segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica i l’Ajuntament d’Elx analitzen la posada en marxa d’una oficina d’habitatge al municipi, que passarà a formar part de la xarxa d’oficines Xaloc, amb servei de finestreta única en matèria d’habitatge, de rehabilitació d’edificis i de regeneració urbana de la Comunitat.

El director general de Coordinació Institucional de la Conselleria d’Habitatge, Marc Aparici, s’ha reunit amb el regidor d’Igualtat, Drets Socials i Polítiques Inclusives d’Elx, Mariano Valera, i amb la regidora d’Urbanisme, Ana Arabid, per a avançar en aquest tema. Els tres han visitat el centre social d’Altabix, on se situa actualment aquesta oficina.

El passat 11 d’agost es va signar el conveni entre les dues administracions per a fer realitat aquesta oficina que formarà part de la xarxa Xaloc, organisme col·laborador de la Generalitat i del servei integral de gestió, informació, mediació social i assessorament en matèria d’habitatge, rehabilitació d’edificis i regeneració urbana.

Marc Aparici ha assegurat que la ciutadania d’Elx i del Baix Vinalopó “es mereix tindre una única oficina on poder accedir a tots els recursos relacionats amb l’accés a l’habitatge i a la rehabilitació”. Així mateix, considera que l’obertura de l’oficina Xaloc és “un pas cap a la total municipalització de les polítiques d’habitatge al País Valencià”.

Mariano Valera per la seua part ha assenyalat que “a la trajectòria històrica del treball desenvolupat per les oficines d’habitatge social s’incorporen ara el reforç de la Regidoria d’Urbanisme amb els seus tècnics i de la Generalitat Valenciana per a generar accions que milloren la qualitat de vida de les il·licitanes i dels il·licitans i que plantegen alternatives residencials i d’habitatge dignes”.

Ana Arabid, la Regidoria de la qual aporta solucions i assessorament urbanístic al projecte, ha destacat que “és una aposta important per refundar i unificar tota la gestió que té a veure amb l’habitatge, tant des de la perspectiva social com des de la urbanística. A més de millorar l’atenció al ciutadà en oferir-li solucions integrals en aquests dos camps, aconseguirem descentralitzar de les oficines d’Urbanisme la gestió de les subvencions de rehabilitació.”

El desenvolupament d’aquestes actuacions per part de la Vicepresidència Segona exigeix una immediatesa i una proximitat amb els ciutadans. Per a aconseguir una major eficiència i una atenció més directa, és necessari encomanar la gestió, la informació, la mediació social i l’assessorament a les entitats locals.

En el cas d’Elx, és un municipi que té capacitat de gestió suficient per a dur a terme les activitats i els serveis propis de la Generalitat en matèria d’habitatge i de regeneració urbana. Per això es posa en marxa d’aquest conveni amb l’Ajuntament, que comptarà amb una inversió de 178.576 euros per part de la Vicepresidència Segona.

El conveni estableix les activitats que s’encomanen a l’Ajuntament i que s’organitzen en diverses unitats de servei: unitat de finestreta única en matèria d’habitatge, rehabilitació d’edificis i regeneració urbana; unitat de gestió de l’hàbitat; unitat de protecció de la tinença de l’habitatge; i unitat d’Observatori Local de l’Habitatge.

Per part seua, el Consistori es compromet a tindre una oficina Xaloc, a indicar en lloc visible els horaris d’atenció al públic, a participar en les activitats formatives, de coordinació i en les campanyes informatives que es realitzen. També hauran de disposar dels formularis i del material tècnic, informatiu i divulgatiu de la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, així com portar un control de les consultes individuals, de les campanyes informatives que es realitzen i de qualsevol altra actuació susceptible de ser comptabilitzada.

Així mateix, hauran de participar activament en el disseny i en la implementació del programa Xaloc i també en els documents, les plataformes o els procediments necessaris per al seu bon funcionament. En finalitzar el conveni, es presentarà una memòria detallada amb els serveis prestats.

Per part seua, la Conselleria es compromet a garantir el suport tècnic i logístic a l’oficina que integra el programa per al correcte desenvolupament de les activitats encomanades i per exercir les funcions de coordinació amb el Consistori.