El document assenyala que la falta d’experiència en els tècnics intervinents, la urgència requerida per les conselleries i els errors de redacció de les bases quant a les competències, han sigut els components del que sens dubte és una “irregularitat administrativa”
L’informe de Secretaria de l’Ajuntament realitzat per encàrrec de l’alcalde per a detallar les circumstàncies que van motivar l’inici de les obres d’exhumació al Cementeri Vell sense finalitzar la tramitació del corresponent contracte menor, conclou que tot va ser causa d’una irregularitat administrativa i que en cap cas existeix responsabilitat penal ni administrativa.
Segons es s’inclou en l’escrit de Secretaria, “la falta d’experiència en els tècnics intervinents, la urgència requerida per les conselleries i els errors de redacció de les bases quant a les competències, han sigut, segons el parer de qui subscriu, els components del que sens dubte és una irregularitat administrativa, que no s’hauria d’haver produït; si bé, de l’anàlisi realitzat no es detecta cap actuació que comporte responsabilitat administrativa o penal, ni tampoc ha existit perjudici econòmic derivat d’aquesta”.
Tal com s’especifica a l’informe “l’equivocada qualificació dels treballs de cara a la seua contractació com a contracte menor d’obres, així com la no detecció de l’errata en la redacció de les bases quant a la competència, en el que sens dubte ha incidit el relleu de la persona responsable de la contractació a l’àrea de Cultura, han resultat determinants perquè l’expedient de contractació no se substanciara i perquè els treballs resultaren escomesos per l’empresa sense contracte”.
El secretari municipal al seu escrit narra la cronologia dels fets esdevinguts, així com les mesures que van ser preses per part de la Regidoria de Cultura en el moment en què es va detectar l’error en la tramitació de l’expedient. Així es va dictaminar que, pels tècnics actuants, arqueòleg municipal i el TAG (Tècnic d’Administració General) de Cultura, s’emeteren informes detallats de les seues actuacions. Així mateix, es va procedir a la paralització immediata dels treballs, la qual cosa comportaria la notificació a l’empresa per part del responsable dels treballs, el tècnic arqueòleg municipal. D’altra banda, es va procedir a la liquidació dels treballs fins a eixe punt realitzats per l’empresa Dakkar, per al seu posterior reconeixement i pagament, pel fet de constar la realització d’aquestos resulta necessari el seu abonament, ja que la falta de pagament suposaria una situació d’enriquiment injust. I en allò referit a la contractació dels treballs, com que no era corregible a posteriori allò realitzat, i com que els treballs s’havien realitzat, només procediria el tràmit de reconeixement de la factura davant la Junta de Govern Local, conforme al procediment establit en el 28 del RD 424/ 2017, per haver sigut realitzats sense contracte.
L’Equip de Govern, en nom de la transparència, ha remés aquest informe als grups polítics municipals a través de la Seu Electrònica.