La Regidoria de Comerç destina 120.000 euros a la campanya ‘Reactivem’ amb la finalitat d’estimular les compres al municipi del 7 al 31 de gener

La Regidoria de Comerç destina 120.000 euros a la campanya ‘Reactivem’ amb la finalitat d’estimular les compres al municipi del 7 al 31 de gener

Els locals de comerç i de restauració podran adherir-se a aquesta iniciativa a través d’una pàgina web, gestionada per la Federación Alicantina de Comercio de la Pyme (Facpyme), que estarà disponible del 20 de desembre al 20 de gener


L’Ajuntament d’Elx, a través de la Regidoria de Comerç, ha destinat 120.000 euros per a la posada en marxa d’una campanya de bons de comerç sota el títol ‘Reactivem’ amb la finalitat d’incentivar el consum als comerços de proximitat i a la restauració del municipi des del 7 fins al 31 de gener. Una proposta que es consolidarà aquest divendres a la Junta de Govern per a la signatura d’un conveni amb la Federación Alicantina de Comercio de la Pyme (Facpyme), que serà l’encarregada de gestionar tot el procés de captació dels comerços i de l’hoteleria que vulguen participar, així com de la venda dels bons als consumidors. Així ho ha explicat el regidor de l’àrea, Felip Sànchez, al costat del president de Facpyme, Carlos Baño.

“Amb aquesta campanya s’estimularà el comerç amb una injecció total de 240.000€ entre l’aportació municipal i la inversió dels ciutadans”, segons ha detallat l’edil.

La participació en aquesta campanya serà gratuïta per als locals d’hostaleria i de comerç que, com a requisit, hauran de comptar amb un màxim de 10 treballadors. Una vegada s’haja subscrit el conveni, els establiments podran inscriure’s i adherir-se a aquesta campanya a través d’una pàgina web, que estarà disponible a partir del 20 de desembre fins al 20 de gener.

No obstant això, Felip Sànchez ha puntualitzat que els clients hauran de fer ús d’aquests bons des del 7 fins al 31 de gener, que coincideix amb la fi del Nadal i amb l’inici del període de rebaixes. Les persones interessades podran adquirir aquests descomptes en bons de 20, 50, 100 o 200 euros. Sempre pagaran la meitat de la quantitat que compraran. En aquest sentit, Sánchez ha destacat que el consumidor pagarà el 50% del valor del bo i l’Ajuntament subvencionarà la resta. És a dir, si el bo ascendeix a 200 euros el potencial consumidor pagarà 100 euros.

L’edil de l’àrea, Felip Sánchez, destaca que els consumidors tindran la possibilitat d’adquirir bons als establiments inscrits per valor de fins 200 euros, dels quals la Regidoria pagarà el 50%

El regidor ha indicat que amb aquesta iniciativa es pretén impulsar el comerç de proximitat i l’hostaleria enfront de les compres en línia i a les grans superfícies.

Per part seua, Carlos Baño ha agraït la col·laboració de la Regidoria i ha destacat que la finalitat “és conjuminar totes les associacions del comerç d’Elx per a facilitar-los el nostre servei”. Així mateix, ha destacat la importància de la participació del major nombre possible d’establiments i ha informat que a través d’aquesta campanya es realitzaran reunions explicatives a les associacions de comerciants que participen perquè disposen de les eines necessàries a l’hora de posar en marxa aquesta iniciativa. A més, ha esmentat l’èxit d’algunes campanyes ja dutes a terme en altres municipis com Torrevella, Calp, Mutxamel o Xixona.

Baño ha avançat que també es facilitarà ajuda a totes aquelles persones que patisquen la bretxa digital perquè puguen comprar el bo i es recomana consumir diversos bons de quantitats econòmiques xicotetes per a poder-los canviar en diferents establiments, ja que cadascun només es podrà destinar a un local.