El solar, d’aproximadament 5.000m² i amb més de 23.000m² d’edificabilitat se situa a l’espai que ocupaven antany part de les fàbriques de Samper i Uniroyal, a pocs minuts del centre històric i comercial
L’Ajuntament d’Elx i la Diputació Provincial han fet un pas decisiu per a la construcció del Palau de Congressos al costat de l’Estació d’Autobusos i enfront de la Universitat. L’alcalde, Carlos González, i el president de la Diputació, Carlos Mazón, han visitat el terreny d’aproximadament 5.000m² —amb més de 23.000m² d’edificabilitat— on s’alçarà, a l’espai que ocupaven antany part de les fàbriques de Samper i Uniroyal. González ha destacat que l’objectiu és posicionar Elx com a referent nacional quant a turisme congressual mitjançant les seues pròpies instal·lacions emblemàtiques fruit de la col·laboració institucional.
La “ubicació estratègica inqüestionable” a “pocs minuts del centre històric i comercial, en un moment en què està en plena revitalització”, ha expressat el regidor il·licità, compten amb una gran connexió mitjançant transport col·lectiu i privat gràcies al seu emplaçament a pocs metres de les terminals de bus i de ferrocarril, i a les portes de l’autovia mitjançant l’avinguda de la Unesco, tal com ha explicat.
Després d’aquesta “primera pedra simbòlica”, tal com han expressat González i Mazón, la Diputació dotarà de quasi 4,5 milions d’euros a l’Ajuntament perquè puga efectuar amb immediatesa l’expropiació forçosa amb acord de la propietat, ja que es tracta de sòl dotacional que reuneix les característiques urbanístiques requerides sense necessitat de modificar el PGOU. Si bé l’alcalde ha recordat que es troba en zona d’amortiment del palmerar i que també requerirà autoritzacions d’AENA.
L’alcalde, Carlos González, i el president de la Diputació, Carlos Mazón, informen que l’adquisició del terreny per quasi 4,5 milions d’euros i l’encàrrec de la redacció de l’avantprojecte per 250.000 euros es realitzaran de manera immediata
En paral·lel, amb la finalitat d’avançar amb rapidesa, la Diputació encarregarà al gener la redacció de l’avantprojecte per 250.000 euros per a “tindre el millor disseny i el millor centre de congressos possible”, ha manifestat Mazón. Una vegada adquirit el terreny i licitat el projecte, el treball conjunt entre Ajuntament i Diputació posseeix voluntat de permanència fins i tot per a planificar la gestió i la promoció del recinte amb la programació d’activitats culturals i musicals. Per tant, no es limitarà a cites congressuals i s’estudiaran fórmules publicoprivades per a l’aparcament o per a la restauració.
El president de la Diputació ha agraït González la seua predisposició, el treball conjunt i la coordinació per al futur “d’aquesta gran capital econòmica que és Elx per a la nostra província”. En eixe sentit, l’alcalde il·licità ha revelat que, des de juliol, s’han succeït “reunions discretes i assossegades” entre ambdós dirigents per a buscar “la millor solució per a la millor localització” amb la finalitat de tindre un Palau de Congressos a Elx, i de les quals ha “sorgit un gran acord en benefici de la ciutat que insistisc a agrair”. A més, González, ha agregat que dues instal·lacions –una a Elx i una altra a Alacant– són “compatibles en benefici del conjunt de la província” donat el “potencial immens del turisme congressual a la nostra terra”.
L‘Equip de Govern il·licità compleix així amb el compromís d’anunciar un terreny definitiu per al Palau de Congressos abans de finalitzar l’any. Mazón, per part seua, ha dit que es preveu com a data òptima per a tindre llest l’avantprojecte després de l’estiu de 2022.