L’OMIC recorda els consumidors mitjançant un calendari consells bàsics a l’hora de realitzar les seues compres

L’OMIC recorda els consumidors mitjançant un calendari consells bàsics a l’hora de realitzar les seues compres

La missió principal de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, que obri de dilluns a divendres, de 09.00 a 14.00 hores, és mediar en els conflictes que poden sorgir entre compradors, comerços i prestadors de serveis


L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) recorda els consumidors mitjançant un calendari consells bàsics a l’hora de realitzar les seues compres. La iniciativa, que es du a terme per primera vegada, ha sigut presentada per l’edil de l’àrea, Mariola Galiana, i pel responsable de l’OMIC il·licitana, l’inspector Torcuato Saavedra.

L’objectiu d’aquest calendari de consum per a 2022 –del qual s’han editat aproximadament 4.000 exemplars que es poden recollir gratuïtament des de hui a la mateixa OMIC, a les OMAC i als centres socials a partir de demà– és informar amb la condició d’ajudar els consumidors a reduir els problemes que puguen tindre quan adquireixen un producte o un servei, a més de fomentar la responsabilitat entre els compradors amb l’entorn i amb la societat, segons ha indicat Galiana.

D’altra banda, des de la Regidoria i l’OMIC, han insistit en les pautes recomanables a l’hora d’efectuar les compres durant el període nadalenc: comparar preus del mateix producte en diferents establiments, tindre un pressupost de despeses i una llista de necessitats per a no incórrer en adquisicions innecessàries, demanar sempre el tiquet o la factura, o tindre en compte si el comerç està adherit al Sistema Arbitral de Consum.

Així mateix, Galiana ha destacat la necessitat d’informar-nos com a consumidors i com a usuaris “de la política de devolucions que puga tindre l’establiment” i ha recordat que no existeix obligació normativa d’acceptar devolucions de les compres realitzades en una botiga física, i, si ho fan, és voluntàriament, de manera que poden posar les seues condicions per a això.

Igualment, s’ha referit als comerços en línia: “Hem de cerciorar-nos en les compres en línia que ens trobem en una pàgina web amb un domicili físic a Espanya o, almenys, a la Unió Europea”.

Al servei dels il·licitans i de les il·licitanes

L’OMIC d’Elx, acreditada per la Generalitat Valenciana, s’emplaça a la Replaceta de l’Espart, 5. La missió principal d’aquesta oficina municipal que obri de dilluns a divendres, de 09.00 a 14.00 hores, és mediar en els conflictes que puguen sorgir entre consumidors, comerços i prestadors de serveis, així com tramitar les fulles de reclamacions, entre altres labors.

Encara que, dins de les seues competències també queden emmarcades les activitats formatives i preventives a la ciutadania o l’assessorament que ofereix a comerços i serveis perquè s’exercisquen no sols amb professionalitat, sinó també ajustant-se al compliment de la normativa vigent en matèria de consum.