L’alcalde reclama als bancs que operen a Elx millores en els serveis que presten a les persones majors

L’alcalde reclama als bancs que operen a Elx millores en els serveis que presten a les persones majors

Carlos González assenyala que l’exclusió financera per la creixent digitalització dificulta i limita l’accés de nombroses persones als serveis bancaris i precisa que és un problema que exigeix respostes


L’alcalde d’Elx, Carlos González, es dirigirà als bancs que operen a Elx per a reclamar “una millora del servei que presten a les persones majors”, segons ha assegurat el responsable de l’Equip de Govern Municipal arran de la campanya d’un jubilat valencià que ha posat el focus d’atenció durant els últims dies en les deficiències d’atenció a aquest col·lectiu.

González és conscient que el fenomen d’exclusió financera que s’està produint en el conjunt del país a conseqüència de la digitalització, del tancament d’oficines i de la reducció de l’atenció personalitzada, també es dona a Elx, segons ha explicat.

“Hem de fomentar amb les entitats financeres la promoció de cursos i formació digital bancària per a pal·liar la bretxa digital en aquest col·lectiu”, destaca el responsable de l’Equip de Govern

Indubtablement es tracta d’un problema greu que dificulta i limita l’accés als serveis bancaris dels majors, i que exigeix respostes. Les entitats han de pensar a adaptar horaris, en l’atenció personalitzada i també a col·laborar amb l’administració per a afavorir una formació adequada per al col·lectiu”, ha indicat el regidor il·licità.

González precisa que “es tracta de promoure un autèntic canvi cultural i avançar cap a una banca amigable amb les persones majors. A més, com ja està plantejant la mateixa Generalitat Valenciana, hem de fomentar amb les entitats financeres la promoció de cursos de cultura financera i formació digital bancària amb la finalitat de pal·liar la bretxa digital que existeix en el col·lectiu”.

Segons manifesta l’alcalde il·licità, “es tracta d’avançar en la direcció que ja ha assenyalat la vicepresidenta primera del Govern i ministra per a Assumptes Econòmics i per a la Transformació Digital, Nadia Calviño, que ha plantejat a les entitats bancàries que presenten un diagnòstic i un pla d’acció en els seus protocols amb les persones majors que garantisca la inclusió financera dels que no poden o no volen adaptar-se a les noves tecnologies”.