Un estudi elaborat per una consultora especialitzada assenyala que un 94% de la ciutadania consultada se sent satisfeta pel subministrament, sent el més valorat la continuïtat i la pressió d’aquest
Els il·licitans donen un notable al servei municipal de gestió de l’aigua. Segons l’estudi elaborat per la consultora especialitzada Stiga de juliol a desembre de l’any passat sobre la base d’una enquesta telefònica a clients domèstics, un 94% de la ciutadania consultada se sent satisfeta per aquest. Fins i tot un 64% li atorguen una nota major de 8 sobre 10, sent solament un 6% els que mostren una total insatisfacció amb el servei. La valoració mitjana aconsegueix la xifra de 7.85, un resultat superior al de 2020.
La continuïtat és l’atribut més ben valorat amb una nota de 9,17, seguit de la pressió amb la qual arriba l’aigua a les llars amb 8,30 i la claredat de la factura i facilitat de comprensió amb un 7,61. La percepció de la qualitat de l’aigua puja en 0,73 punts i el preu en 0,49 punts, obtenint una 6,27 i 5,25, respectivament. La valoració mitjana total aconsegueix el 7,85, un resultat superior en 0,49 punts respecte a l’any anterior.
“Considere que aquesta alta valoració és un estímul per a continuar esforçant-nos encara més”, manifesta l’alcalde, Carlos González, en conéixer els resultats de l’informe
“Considere que aquesta alta valoració és un estímul per a continuar esforçant-nos encara més”, ha manifestat l’alcalde, Carlos González, en conéixer els resultats de l’estudi. “Des de l’Ajuntament i Aigües d’Elx estem fent una gran faena per a modernitzar el servei de subministrament de l’aigua amb la finalitat de millorar la seua qualitat”, ha recalcat. A més, ha subratllat que, malgrat la contenció de les tarifes, continuen els esforços a augmentar la inversió en la xarxa d’aigua potable.
El responsable de l’Equip de Govern, a més, ha agraït a la direcció de l’empresa mixta com al centenar de treballadors que la integren per ser “realment els artífexs del bon funcionament del servei i d’aquesta satisfacció dels usuaris i de les usuàries”.
Recollida de residus
En l’informe també s’inclou una valoració dels serveis municipals. El de recollida de residus és el més valorat, amb un 7,93, millorant respecte a 2020. La neteja viària obté un 7,24, resultat que millora al mig punt. I la nota del manteniment de jardins s’incrementa en 0,40 punts, aconseguint una qualificació de 7,06.
Aigües d’Elx millora la seua imatge
La imatge de l’empresa mixta Aigües d’Elx també ha millorat respecte al 2020, sent percebuda com una organització que es preocupa pel medi ambient i la biodiversitat amb una nota 7,40, que ajuda a les persones amb dificultats per a pagar el rebut de l’aigua amb una nota de 7,77 i que informa els seus clients amb una nota de 6,82 punts.
No obstant això, de l’estudi s’ha detectat que encara hi ha un 30% de persones que desconeixen les ajudes, les tarifes socials i el fons social que aplica Aigües d’Elx per a ajudar al pagament de rebuts a les persones en situació de vulnerabilitat. En el 2021 es van aplicar 450.000 euros del fons social d’Aigües d’Elx per a ajudar a 6.101 famílies per al pagament de la factura periòdica del subministrament d’aigua.
Una altra acció social com les tarifes socials permet bonificar la quota del servei i els trams de consum. En 2021 van ser 5.226 famílies les beneficiades amb la bonificació de les tarifes socials, que els ha suposat un descompte mig aproximat de 42 euros a l’any sobre la tarifa general. A Elx es disposa de tarifes per a famílies nombroses, pensionistes, persones desocupades de llarga duració i víctimes de violència de gènere.