Al voltant de 1.500 persones passen pel lloc informatiu de l’OMIC a la Plaça de Baix amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores

Al voltant de 1.500 persones passen pel lloc informatiu de l’OMIC a la Plaça de Baix amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores

L’edil de l’àrea, Mariola Galiana, i l’inspector Torcuato Saavedra, valoren positivament la iniciativa i la xifra de ciutadans que, de 10.00 a 13.30 hores, s’han aproximat a l’estand per a conéixer més sobre el treball del servei municipal


Elx commemora dimarts 15 el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores. Al voltant de 1.500 persones han passat pel lloc informatiu de l’OMIC instal·lat a la Plaça de Baix per aquesta jornada. Per aquest motiu, el personal de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament ha eixit al carrer per a acostar a la ciutadania les seues funcions d’assessorament, de formació i de defensa dels i de les consumidores que desenvolupa de manera gratuïta.

Mariola Galiana, edil de Consum, i Torcuato Saavedra, inspector responsable de l’OMIC, han valorat positivament la iniciativa i l’elevada xifra d’il·licitans i d’il·licitanes que, de 10.00 a 13.30 hores, s’han aproximat a l’estand per a conéixer més sobre el treball de l’OMIC, on s’han donat consells a més d’informar sobre els drets com a consumidors dels quals gaudim, tal com ha apuntat la regidora.

“L’OMIC és una oficina la tasca principal de la qual i la dels seus tècnics és assessorar tota la ciutadania davant qualsevol dubte que puga sorgir en contractar un servei o realitzar una compra”, ha continuat. “Així mateix, des de l’OMIC s’ajuda i media davant reclamacions relatives a productes o a serveis que considerem no estiguen ben prestats”, ha explicat, i ha fet referència als fulls de reclamacions oficials que han de posseir els establiments i que han d’emplenar els i les consumidores —i presentar-les a l’OMIC— per a exercitar els seus drets.

Saavedra, per part seua, ha recalcat que la parada és “una mostra al carrer del que traslladem diàriament a la ciutadania d’Elx”, en treballar l’OMIC “tot l’any pels drets dels consumidors, i aplicar la legislació vigent perquè aquests no es vegen perjudicats”. I que els potencials clients i clientes, o usuaris i usuàries, tenen el poder “de comparació i d’elecció abans de comprar”, i que, si es renuncia a aquest, “posteriorment pot haver-hi problemes per a exercir els seus drets”.

L’oficina, acreditada per la Generalitat Valenciana, atén en horari de dilluns a divendres, de 09.00 a 14.00 hores, en les seues dependències del número 5 de la replaceta de l’Espart amb cita prèvia telefònica o per internet

A més d’interactuar amb els tècnics, al lloc informatiu s’han entregat fullets divulgatius, calendaris, punts de llibre, imants de nevera o bolígrafs. També bosses d’anar a comprar reutilitzables, ja que en el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores també s’ha animat a un consum responsable amb el medi ambient i sostenible.

Més de 2.000 reclamacions en 2021

Amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, Galiana i Saavedra van fer balanç en la jornada d’ahir sobre la labor de l’OMIC il·licitana l’any passat, que es va saldar amb 2.081 reclamacions tramitades i es van recuperar així un total de 221.769 euros dels reclamants. Els sectors que més queixes van causar entre els il·licitans i les il·licitanes van ser el de les telecomunicacions, el bancari i financer, l’elèctric i el de les asseguradores.

Tal com ham insistit la responsable municipal i l’inspector de consum, cal llegir amb deteniment les condicions abans de signar-les i conservar sempre una còpia, recollir tota la informació per escrit amb caràcter previ a manifestar la voluntat de contractació i ser acurats a l’hora de fer-ho per canals telemàtics. En aquest últim cas, existeix el dret a sol·licitar, prèvia acceptació, el document contractual per a certificar que els pactes es reflecteix en el text a signar.

D’altra banda, Galiana ha recordat que a l’hora de reparar electrodomèstics és recomanable que el servei tècnic elabore un pressupost amb antelació i que, en depositar-los en aquest, sempre ens faciliten un rebut.

Acreditada per la Generalitat Valenciana, l’OMIC d’Elx atén en horari de dilluns a divendres, de 09.00 a 14.00 hores, en les seues dependències del número 5 de la replaceta de l’Espart amb cita prèvia telefònica (966 65 80 15) o per internet (omic@elche.es).