La reestrena és el divendres 11 de març a les 20.00 hores, mentre que el documental de Pepe Andreu Intramur, que narra el procés de creació, es projectarà a la sala B dels cinemes Odeon dijous 10 a les 19.00
L’aclamat espectacle coreogràfic La mort i la donzella de la il·licitana Asun Noales torna al Gran Teatre. L’edil de Cultura, Marga Antón, acompanyada pel director del curt documental Intramur sobre el seu procés de creació al CCCE L’Escorxador, Pepe Andreu, i de la ballarina Rosanna Freda, ha informat aquest matí que La mort i la donzella retornarà al teatre il·licità divendres 11 de març a les 20.00 hores. Així mateix, la peça audiovisual d’Andreu i Rafa Molés també retornarà a la sala B del cinema Odeon, on es projectarà gratuïtament dijous 10 a les 19.00 i després de la qual hi haurà un col·loqui amb el mateix Andreu i amb altres participants del projecte.
Tal com ha recordat Antón, La mort i la donzella és una producció de l’IVC forjada a L’Escorxador —on té la seua residència la companyia OtraDanza, dirigida per Asun Noales— i que, des de la seua estrena nacional a l’octubre de 2020 a Elx, ha rebut tres Premis Max —a Millor Coreografia, Espectacle de Dansa i Disseny d’Il·luminació— i sis de l’Institut Valencià de Cultura. Aquests i altres reconeixements de crítica i públic han portat La mort i la donzella a emprendre una gira amb prop de mig centenar d’actuacions que es prolongarà fins a gener de 2023 i amb previsions de continuació després d’eixa data.
Nascut al CCCE L’Escorxador, el treball de la directora de la companyia OtraDanza ha rebut nombrosos premis, entre ells tres Max i sis de l’Institut Valencià de Cultura
L’obra de Noales, basada en una peça de Franz Schubert, presenta el món dels vius i el dels morts i divideix l’escenari en dues meitats amb un arquetípic mur permeable. I que va ser encarregada a Noales per l’IVC previ al confinament, unes circumstàncies que, una vegada acabada la quarantena, van portar la il·licitana a comptar amb Andreu per a gravar els assajos i la mateixa obra, perquè donada la pandèmia es desconeixia si podria ser estrenada en un teatre, si hauria de ser visionada en cinemes o des de casa, tal com ha relatat el director de Intramur. Amb el curt, “no sols documentem el procés de creació, sinó que entenem i acostem al públic la dansa”, ha precisat.
Quant a Freda, ha explicat que La mort i la donzella és un “viatge molt bonic que ens va sorprendre a tots, en un moment molt precari per a la dansa i que va vindre a salvar-nos després de passar tres mesos tancats”. Encara que l’elenc es va sentir satisfet després d’un confinament de setmanes i per participar en “una obra tan interessant”, la ballarina ha reconegut que va ser “un repte tant artístic com físic, lent i respectuós per al cos”.
La titular de Cultura, finalment, ha animat la ciutadania a aprofitar l’oportunitat de redescobrir aquesta setmana el procés de gestació i el resultat final de La mort i la donzella a l’Odeon i al Gran Teatre, respectivament; una representació que “ve de la mà de la nostra artista més coneguda al camp de la dansa contemporània”.