Les obres del carril bici a la intersecció de la Ronda Est i la Via Parc per a atorgar major seguretat als ciclistes estaran enllestides en aproximadament dues setmanes

Les obres del carril bici a la intersecció de la Ronda Est i la Via Parc per a atorgar major seguretat als ciclistes estaran enllestides en aproximadament dues setmanes

L’alcalde, Carlos González, els edils Esther Díez i Héctor Díez, i el cap de la Unitat de Carreteres d’Alacant del MITMA, Jesús Redondo, visiten els treballs executats pel Ministeri per 180.000 euros


Les obres del tram de carril bici segregat situat a la intersecció entre l’EL-20 (Ronda Est) i la CV-86 (Via Parc) emprenen la seua recta final. L’alcalde, Carlos González; els edils de Mobilitat i de Modernització de l’Espai Públic, Esther Díez i Héctor Díez, respectivament; i el cap de la Unitat de Carreteres d’Alacant del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), Jesús Redondo, s’han acostat aquest matí a visitar uns treballs que, a falta d’ultimar detalls, ja es troben pràcticament materialitzats.

González, que ha aplaudit que la intervenció al citat punt del carril bici que connecta el nucli urbà i Elx Parc Empresarial a través de la Via Parc es trobe en la seua recta final, ha destacat que es tracta d’una actuació “molt necessària per a millorar la seguretat a la rotonda tant per a conductors com per a ciclistes”. Unes obres que, ha recordat, “enteníem imprescindibles i que hem reclamat en diverses ocasions al MITMA i que per fi veurem acabades”.

“Valorem positivament aquesta intervenció perquè, entenem, no sols té una finalitat esportiva, sinó també la utilitat de connectar el nucli urbà, Carrús, la ciutat, amb el Parc Empresarial. Una connexió a la qual atorguem un gran valor des del punt de vista de la seua utilitat”, ha continuat l’alcalde.

El responsable de l’Equip de Govern ha explicat que la part que resta d’aquest tram del carril comprés en la intersecció de l’EL-20 i la CV-86 és dur a terme l’adequació amb pintura específica roja “i fer el carril bici més cridaner per a oferir una major seguretat als seus usuaris i usuàries”. També ha destacat la col·locació de la barrera exterior de seguretat que els protegirà al llarg del recorregut per la rotonda.

La intervenció permet restablir la continuïtat de la via ciclista de la CV-86, segregar-la en aquest punt del trànsit motoritzat i instal·lar una barrera exterior que la protegirà al llarg del seu recorregut per la glorieta

Esther Díez, per part seua, ha qualificat com a “bona notícia” la ràpida finalització per a tornar a donar continuïtat al carril bici de la Via Parc, atés que permetrà promoure que més persones opten per un mitjà de transport alternatiu com la bicicleta per a arribar al Parc Empresarial. En relació amb això, ha avançat que el MITMA i la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta –de la qual el Consistori és part de la seua executiva– replicarà en l’àmbit local la campanya ‘Amb bici al treball’.

“Sabem que el 80% de les emissions contaminants de la ciutat provenen del trànsit privat i, per tant, fomentar el seu ús quotidià ens permetrà fer un salt de qualitat i rebaixar eixes emissions contaminants”, ha afegit l’edil de Mobilitat il·licitana. “Per això són tan importants infraestructures com la que hui visitem i que contribuiran a eixe canvi modal a la ciutat”, ha postil·lat.

Reordenació del trànsit

Es dona la circumstància que aquesta secció d’entre 200 i 300 metres del carril bici de la Via Parc va quedar suprimit amb la construcció de la Ronda Est, ja que la intersecció d’ambdues carreteres a dos nivells va donar com a resultat una rotonda. Per això, diversos col·lectius i l’Ajuntament d’Elx, a través de la Regidoria de Mobilitat i de la Junta de Govern Local –l’última vegada, al juny de 2021–, van exigir al MITMA en repetides ocasions el restabliment d’aquest amb les mesures necessàries per a garantir la seguretat dels i de les ciclistes.

El MITMA va iniciar les obres el passat 14 de febrer amb un pressupost de 180.000 euros i un termini d’execució de dos mesos per la mercantil CHM Obres i Infraestructures. Encara que es preveu que estiga enllestit en aproximadament dues setmanes; és a dir, que conclouran abans del que es preveu a falta d’instal·lar tota la senyalització vertical, pintar el carril i col·locar la barrera rígida de separació entre la via ciclista i els carrils de circulació, que subsituirà la barrera provisional blanca i roja.

A més, s’ha aprofitat per a millorar l’ordenació del trànsit en la mateixa glorieta, que comptava amb tres carrils en la seua calçada anular, mentre que els seus entroncaments tenen només dos. Ara s’ha reduït a dos el seu número, amb la qual cosa, s’evitaran situacions de conflicte que es produïen.

L’actuació s’inclou dins del programa de conservació i manteniment de la Xarxa de Carreteres de l’Estat, en el qual s’han invertit 117 milions d’euros des de juny de 2018 a la província d’Alacant.