L’Ajuntament subvencionarà la compra de bicicletes i d’electrodomèstics per a afavorir l’estalvi econòmic i energètic de les famílies

L’Ajuntament subvencionarà la compra de bicicletes i d’electrodomèstics per a afavorir l’estalvi econòmic i energètic de les famílies

L’edil de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, puntualitza que, a més, es desenvoluparà una campanya de bonificació per a nous usuaris de Bicielx que serà aplicable també per als abonats actuals


L’Ajuntament subvencionarà la compra de bicicletes i d’electrodomèstics per a afavorir l’estalvi econòmic i energètic de les famílies. Dues línies d’ajudes per un valor aproximat de dos milions d’euros. Així ho han anunciat la regidora de Mobilitat, Esther Díez, i el regidor d’Eficiència Energètica, Felip Sànchez.

Díez ha explicat que, d’una banda, les primeres ajudes aniran dirigides al foment del transport alternatiu a la ciutat i ha anunciat que es desenvoluparà una campanya de bonificació per a nous usuaris de Bicielx que serà aplicable també per als abonats actuals. A més, s’obri una línia pressupostària de 500.000 euros per a subvencionar la compra de bicicletes de passeig, de patinets, de kits d’electrificació i de bicicletes elèctriques. “El propòsit és facilitar el canvi de formes de transports cap a vehicles sostenibles, que és l’opció més ecològica i econòmica davant la pujada desorbitada dels combustibles”, ha assenyalat l’edil.

El regidor d’Eficiència Energètica, Felip Sànchez, assegura que amb aquestes ajudes els beneficiaris reduiran les seues factures elèctriques i aconseguiran un consum més sostenible amb un menor impacte ambiental

“Per a aquest Govern Municipal la transformació cap a un model de mobilitat sostenible és clau per a fer d’Elx una ciutat verda ja que més del 80% de les emissions contaminants provenen del transport privat”, ha apuntat Díez, que ha recordat que s’ha ampliat el servei de Bicielx en més de 20 estacions des de 2015, a més, s’està duent a terme la creació de nous carrils bici a la ciutat i s’està donant formació a través dels cursos de l’escola d’educació viària de la Policia Local. Unes actuacions, que segons ha recordat l’edil, s’emmarquen en el nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que s’aprovarà a la Junta de Govern per a elevar-lo al Ple del 3 de maig.

D’altra banda, Felip Sànchez ha detallat que les ajudes d’eficiència energètica compten amb més de 1,3 milions d’euros i van dirigides a la compra en establiments del municipi d’electrodomèstics, ja que suposen més del 50% de l’import del rebut de la llum. En aquest sentit, Sànchez ha destacat dos factors fonamentals que incideixen en la dificultat de les famílies per a poder afrontar aquestes despeses com el preu de l’energia i els consums habituals en l’habitatge.

L’edil ha explicat que amb aquestes ajudes els beneficiaris reduiran les seues factures elèctriques i aconseguiran un consum més sostenible amb un menor impacte ambiental. A més, les famílies que opten a aquestes ajudes es veuran obligades a retirar els seus electrodomèstics antics.

“El canvi d’aquests aparells per uns altres més adaptats podran permetre un estalvi d’entre 95 i 100 euros a l’any”, segons ha subratllat Sànchez, que ha indicat que “l’impacte de la renovació del parc d’electrodomèstics il·licità suposarà una reducció molt important de les emissions de CO2 i es contribuirà a la lluita contra el canvi climàtic a més de reforçar els objectius per a la candidatura Elx2030”.

Aquestes ajudes es materialitzaran en la modificació pressupostària, a la qual s’han destinat prop de set milions d’euros, que es durà a terme en la JGL amb el romanent de tresoreria. Aquesta modificació entrarà en vigor a finals del mes de maig i serà a partir de juny quan es puguen posar en marxa aquestes línies de subvencions. A més, ambdós edils han assegurat que treballaran de la mà amb els agents socials per a concretar la manera en la qual es concediran aquestes ajudes amb la finalitat de garantir que arriben d’una manera àgil a les famílies il·licitanes.