330 serveis i més de 40 tones de restes demostren la gran acceptació del servei de recollida de poda en el seu primer mes de funcionament

330 serveis i més de 40 tones de restes demostren la gran acceptació del servei de recollida de poda en el seu primer mes de funcionament

Segons l’edil de Neteja, Héctor Díez, “aquestes xifres posen de manifest que el servei de recollida ‘porta a porta’ era molt necessari i demandat”


El nou servei de recollida de poda porta a porta impulsat per l’Ajuntament d’Elx a través del nou servei de neteja ‘Elx verda i neta” està tenint una gran acceptació entre els veïns i les veïnes (especialment de les pedanies), prova d’això és que en tan sols 20 dies s’han realitzat un total de 330 actuacions. Així ho ha explicat el regidor de Neteja, Héctor Díez, que ha fet balanç del primer mes de funcionament d’aquest servei.

“Després del primer mes de funcionament d’aquest servei de recollida de poda porta a porta podem dir que funciona. Un total de 330 actuacions en un mes i més de 40 tones de poda recollida porta a porta demostren que era un servei necessari”, ha explicat el regidor, que ha afegit que “amb la recollida porta a porta donem resposta a una demanda que es venia repetint al llarg dels anys en les diferents juntes municipals i en les visites que realitzem a les pedanies del Camp d ‘Elx i en alguns barris”.

El servei es presta de dilluns a divendres i la mitjana d’actuacions és de 17 al dia. Fins al moment el dia que més serveis s’ha prestat han sigut 51, mentre que la mitjana diària és de 17 actuacions i el dimarts és el dia més demandat.

Quant a zones, els veïns i les veïnes que més estan demandant aquest servei són els de les pedanies de Perleta, Maitino i la Vallverda, totes elles amb una gran densitat de població i amb parcel·les que alberguen molta vegetació.

Díez ha indicat que aquest primer mes de servei ha tingut els desajustaments normals de quan una cosa nova es posa en marxa, però s’ha mostrat confiat que aquests xicotets desajustaments s’aniran solucionant amb el temps.

La recollida es du a terme de dilluns a divendres, la mitjana d’actuacions és de 17 al dia i les pedanies que més han utilitzat el servei han sigut Maitino, Perleta i la Vallverda

L’edil ha dit que després d’aquestes primeres setmanes s’ha comprovat que el fet de limitar la quantitat de poda en el dia a dia era una cosa fonamental per al correcte funcionament del servei i així arribar al major nombre de persones possible en una jornada.

Segons ha explicat el responsable municipal de Neteja, la corba de demanda del servei és ascendent i cada setmana es produeixen més telefonades per a sol·licitar la recollida de poda porta a porta.

“En definitiva, el balanç que fa el Govern Municipal del primer mes de funcionament d’aquest servei és molt positiu, ja que les xifres posen de manifest que aquest era un servei necessari, molt demandat, que està funcionant i que estem convençuts que els pròxims mesos, tenint en compte la temporada estival, serà molt més demandat”, ha indicat Héctor Díez.

Elx a la Fira Tecma 2022

D’altra banda, Héctor Díez, ha informat que a partir de demà i al llarg d’aquesta setmana, Elx participarà amb una zona d’exposició pròpia a la Fira Tecma 2022, que és la gran fira internacional del desenvolupament urbà i del medi ambient.

“Es tracta d’una fira que aglutina els diferents serveis relacionats amb la gestió de les ciutats, com és el cas dels serveis de neteja, de recollida, manteniment, conservació o cicle integral de l’aigua, entre altres, i per primera vegada Elx comptarà amb un estand propi fruit de la participació de la nostra ciutat en els Premis Granera de 2022”, ha indicat el regidor, que ha recordat que Elx ha rebut el guardó Granera de Platí pel projecte d’implantació del servei de recollida selectiva de l’orgànica.