El regidor de Turisme assegura que “la nova oficina d’informació turística 24 hores instal·lada a l’aeroport servirà per a donar més visibilitat a Elx”

El regidor de Turisme assegura que “la nova oficina d’informació turística 24 hores instal·lada a l’aeroport servirà per a donar més visibilitat a Elx”

L’espai està impulsat per Turisme Comunitat Valenciana amb una inversió de 76.000 euros i compta amb un taulell d’atenció al públic, pantalla de projecció d’audiovisuals i un panell informatiu tàctil


L’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández ja té oficina d’informació turística 24 hores. Aquest punt, que ha sigut impulsat per Turisme Comunitat Valenciana amb una inversió de 76.000 euros, compta amb un taulell d’atenció al públic, pantalla de projecció d’audiovisuals i un panell informatiu tàctil. El regidor de l’àrea, Carles Molina, ha acompanyat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i el director general de Turisme, Herick Campos, en la seua visita a la Tourist Info que ha sigut remodelada per a facilitar l’accessibilitat i la informació 24 hores als turistes que entren a la terminal.

El regidor ha mostrat la seua satisfacció per la posada en marxa d’aquestes instal·lacions situades en un enclavament estratègic a l’aeroport. “Aquest punt servirà per a donar visibilitat a la ciutat i permetrà informar els visitants de tots els atractius patrimonials, culturals i gastronòmics d’Elx”, ha indicat.

Així mateix, Molina ha agraït a Turisme Comunitat Valenciana el gran esforç que s’està duent a terme perquè la marca Elx es reforce amb aquesta mena d’eines, després que fa també uns mesos es rehabilitara l’oficina de turisme situada al Parc Municipal de la ciutat.

Segons ha assenyalat Colomer “les Tourist Info són una gran xarxa de governança del turisme i imatge corporativa, la primera línia d’interacció amb aquells que venen de fora per a facilitar informació, explicar la nostra història i demostrar la nostra capacitat d’acolliment i la nostra voluntat de fidelitzar els turistes”. El secretari autonòmic ha recordat que, a més, l’oficina es troba oberta les 24 hores i integra suports de material informatiu i material de promoció a través d’una pantalla. “És un espai modern, inspirador amb la imatge corporativa de la palmera que és el símbol que ha sobreviscut dècades en la nostra Comunitat que representa la icona de la tolerància”, ha afegit.

Per part seua, la directora de l’aeroport, Laura Navarro, ha qualificat aquesta iniciativa com un aparador per a vendre els atractius dels pobles i comarques de tot el territori valencià. A més, Navarro ha manifestat que “l’aposta per la digitalització i el servei 24 hores representa una fita molt important per a l’aeroport”.

Respecte a les xifres de l’aeroport, ha destacat que 2019 “va ser un any històric amb 15 milions de passatgers dels quals la meitat van ser d’arribades” i ha assenyalat que ara “estem entre un 88 i 90% de recuperació de les xifres aquest estiu, per la qual cosa esperem una bona temporada”.

L’edil Carles Molina, acompanya al secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, al director general de Turisme, Herick Campos, i a la directora de l’aeroport, Laura Navarro, en la seua visita a la Tourist Info que oferirà als passatgers que arriben a la terminal tota la informació sobre l’oferta dels municipis valencians
Nova Tourist Info Aeroport Alacant-Elx

Turisme Comunitat Valenciana ha invertit un total de 76.222 euros per a reformar les instal·lacions de l’oficina d’informació turística Tourist Info Aeroport Alacant-Elx, amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat, facilitar el servei 24 hores i impulsar l’oficina com a eina de màrqueting de la Comunitat Valenciana.

Així, s’ha obert de manera permanent la zona frontal del mòdul, que permetrà l’accés a un espai on disposar d’atenció personal, digital i pantalles audiovisuals.

A més, la nova oficina compta amb servei 24 hores, a través d’un punt tàctil d’informació amb continguts generals de la Comunitat Valenciana, de les ciutats d’Alacant i Elx, i dels serveis de les instal·lacions aeroportuàries.

També s’han instal·lat eines de màrqueting com un monitor professional de 86” i un Mini PC i programari específic, per a l’emissió de cartelleria digital i vídeo.

Previsions d’estiu

Respecte a les previsions d’ocupació per a aquest estiu, Francesc Colomer ha reiterat que “l’aproximació quan parlem de xifres no pot ser superficial”, perquè al seu judici “no es tracta de contar caps ni obsessionar-nos per tornar a les xifres de 2019, encara que tot sembla indicar que ens acostem molt” i ha recalcat que les xifres d’ocupació “són només una dada i ens equivocaríem si eixa fora la gran dada satisfactòria que ens acontentara tots”.

En aquest sentit, Colomer ha explicat que “hi ha altres mètriques molt més qualitatives com la rendibilitat, la diversificació o la vertebració territorial perquè els visitants fluïsquen per tot el territori i no sols en els nodes més turístics”.

Respecte a la rendibilitat, Colomer ha reconegut que “enguany serà diferent”. Així, s’ha mostrat preocupat per la inflació i ha assenyalat que “podria donar-se una paradoxa, que és que hi haguera una gran ocupació i una no tan bona rendibilitat”. A més, ha valorat l’esforç que està realitzant el sector turístic, que “va tancar els preus fa un any i que ara els estan mantenint quan els costos de producció són molt majors”.