L’alcalde, Carlos González, acompanyat pels directors gerent i financer de la mercantil, Isidro Fernández i Fernando Martín, respectivament, va afirmar que l’enclavament econòmic i empresarial és un lloc de talent i de creativitat en el qual naixen multitud de productes i serveis avantguardistes
Elx Parc Empresarial suma una altra firma innovadora amb la inauguració oficial de la seu de Bumerania Robotics, líder europeu en robòtica de servei en tan sols dos anys d’existència. L’alcalde, Carlos González, i els directors gerent i financer de la mercantil que compta amb més de mig centenar d’empleats, Isidro Fernández i Fernando Martín, respectivament, van tallar la cinta de les instal·lacions del carrer Ramón y Cajal número 41 en la vetlada del passat divendres. En l’acte, el regidor il·licità i quasi cent convidats van poder admirar amb demostracions en viu les destreses de Geras, KetiBot, BumiBot, HolaBot o Ares; enginys mecànics dissenyats específicament per a augmentar la qualitat de vida de les persones.
González va felicitar Bumerania Robotics per la seua “excel·lent” iniciativa empresarial “amb un gran recorregut, com ja s’està demostrant donada la gran acceptació que tenen els vostres robots en el mercat”, i va destacar el vessant social d’aquestos per a fer la vida més senzilla a la gent i ajudar als treballadors en determinades tasques. “La robòtica no és el futur. Isidro ens ha demostrat que ja és ací, que és el present”, va manifestar i va subratllar que a Elx Parc Empresarial naixen multitud de productes i serveis avantguardistes.
Tal com va explicar Fernández, alguns dels seus productes estrela són Geras, el robot assistencial que cuida la salut de majors i dependents a més d’entretindre’ls; KettyBot, específic per a cafeteries per la seua lleugeresa i possibilitat de moviment en espais de 50 centímetres; BumiBot, autòmat cambrer dotat amb intel·ligència artificial que interactua amb els clients més enllà de detallar-los el menú; HolaBot, per a hotels i bufets lliures, preparat per a carregar 60 quilos d’aliments i plats; i Ares, el gos mecànic de seguretat que incorpora 14 cambres, pot transportar més de 80 quilos, posseeix capacitat subaquàtica i navegació autònoma.
En aquest últim cas hi ha un projecte amb la Fundació ONCE i la Universitat d’Alacant (UA) per a emprar-lo com a pigall, ja que reconeix senyals, semàfors, passos de zebra o detecta si algú s’acosta. Igualment, a Ares se li pot afegir un dron i tindre aplicacions militars com la detecció de mines. L’exèrcit indonesi ja ha adquirit 125 unitats del robot, i l’espanyol ha encarregat a Bumerania Robotics el desenvolupament d’un sensor perquè Ares alerte de la presència d’armes químiques.
Les màquines de la companyia, algunes d’elles dotades d’intel·ligència artificial, estan dissenyades per a augmentar la qualitat de vida de les persones i ajudar els treballadors en determinades tasques, com la cura de majors i dependents, servei en hostaleria, la vigilància o la detecció de mines
D’altra banda, l’alcalde va lloar el paper dels emprenedors que lideren la innovació necessària per a incrementar el benestar de tota societat i va mostrar el seu orgull que aquesta es produïsca al municipi i que la lideren empresaris il·licitans i de la província. I va reafirmar que Elx Parc Empresarial “és un lloc de talent i de creativitat en el qual pot materialitzar-se qualsevol cosa: robots, coets espacials, rodes…”. No en va, l’enclavament econòmic i empresarial alberga prop d’un miler d’empreses a les quals acudeixen diàriament 15.000 treballadors.
Fundada en 2020 al polígon de les Talaies (Alacant), i amb presència en més de huit països, la vocació de Bumerania Robotics és posar la robòtica al servei de les persones, aportant les millors solucions a la societat. Els seus robots disposen de solucions d’intel·ligència artificial i robòtica per a establiments com ara hotels, restaurants, hospitals, centres comercials, grans superfícies, museus o d’altres. Mitjançant la robòtica i la intel·ligència artificial, segons l’empresa, és possible garantir nivells superiors de satisfacció i millorar l’experiència del client, en augmentar la productivitat dels serveis oferits, reduir temps d’espera i evitar tasques costoses i repetitives.