L’edil d’Educació, María José Martínez, felicita els alumnes en un acte al qual van assistir el director de la Càtedra, Antonio-Luis Martínez-Pujalte, el vicerector d’Inclusió, Raúl Reina, el conseller delegat d’Inditex, Óscar García, la directora de Programes amb Universitats de la Fundació ONCE, Isabel Martínez, i el campió paralímpic i padrí de la promoció, David Casinos
La IV promoció del Nanomàster en Tasques Auxiliars de Botiga de la Càtedra de Discapacitat i Ocupabilitat TEMPE-APSA de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx va celebrar el seu acte de graduació. La regidora d’Educació, María José Martínez, va felicitar els 17 alumnes graduats després d’haver cursat 900 hores formatives entre setembre de 2021 i juny de 2022, a més de 200 hores de pràctiques que han realitzat en diferents empreses.
La tinenta d’alcalde va assistir a l’acte a l’Aula Magna de l’edifici Altabix del Campus d’Elx, al costat del vicerector d’Inclusió, Raúl Reina, del director de la Càtedra, el doctor Antonio-Luis Martínez-Pujalte, del conseller delegat d’Inditex, Óscar García Maceiras, de la directora de Programes amb Universitats i Promoció del Talent Jove de la Fundació ONCE, Isabel Martínez, del campió paralímpic d’atletisme adaptat i padrí de la promoció, David Casinos, així com de membres de la Corporació Municipal.
La regidora, que va agrair la Càtedra i la UMH, el seu professorat i les empreses implicades pel seu treball en aquest projecte pioner a l’àmbit nacional i internacional “exemple de bones pràctiques no només en l’àmbit universitari, sinó també en el de l’ocupabilitat i en el de l’equitat i la justícia social”, va convidar els graduats a perseguir els seus somnis i arribar “a eixa meta col·lectiva cap a la qual tots hem de caminar: una societat inclusiva, diversa i igualitària”.
El títol de 900 hores de teoria i 200 de pràctica facilita la futura inserció laboral de l’alumnat, una iniciativa que, a més, atén les necessitats del teixit empresarial del municipi, especialment en l’àmbit de la moda i del calçat
“L’única finalitat del nostre esforç és que els vostres dies tinguen acolorit, formant-vos perquè tingueu l’oportunitat de tindre una ocupació”, va manifestar Martínez-Pujalte als graduats, als quals va donar l’enhorabona i les gràcies pels moments viscuts. El director va recordar algunes de les fites d’un curs que va definir “excel·lent”, com la recuperació dels programes d’intercanvi. I va enumerar alguns reptes futurs de la Càtedra, com ara noves publicacions en lectura fàcil, comptar amb més entitats compromeses i aconseguir el somni que “la igualtat d’oportunitats de totes les persones amb discapacitat intel·lectual siga una realitat en la societat espanyola i europea”.
Un dels moments més aplaudits de l’acte va ser quan Casinos va parlar sobre la seua experiència amb la discapacitat i com aquesta no li va impedir participar i aconseguir l’or en diverses cites paralímpiques i ser abanderat de l’equip espanyol a Pequín 2008. “Si jo ho vaig poder aconseguir, com vosaltres no ho fareu; segur que sí, siga en l’esport, en l’empresa o en qualsevol lloc on vulgueu”. Això sí, va recomanar als graduats “disciplina de manera inconscient perquè siga fàcil en les situacions complicades i força de voluntat perquè sempre us acompanyen”.
La Càtedra de Discapacitat i Ocupabilitat TEMPE-APSA de la UMH té com a objectiu impulsar la investigació i la formació en l’àmbit de la discapacitat amb la finalitat de promoure la inserció laboral de les persones amb diversitat funcional. Aquesta iniciativa, a més, atén les necessitats del teixit empresarial del municipi, especialment en l’àmbit de la moda i del calçat amb importants oportunitats d’ocupació. L’obtenció d’aquest títol facilitarà la futura inserció laboral dels alumnes.
Així mateix, l’Ajuntament d’Elx va col·laborar amb la Càtedra en la formació de 12 persones amb discapacitat intel·lectual tal com es va reflectir el mes d’abril passat amb la signatura d’un conveni orientat a posar en marxa un curs de protocol, d’atenció al públic i de gestió d’esdeveniments per a millorar les competències professionals de joves amb diversitat funcional amb la finalitat de facilitar la seua integració social i laboral.