L’acte de proclamació de les reines i dames de 2022 plena el Gran Teatre i augura unes Festes d’Elx excepcionals

L’acte de proclamació de les reines i dames de 2022 plena el Gran Teatre i augura unes Festes d’Elx excepcionals

En l’esdeveniment, les reines major i infantil, Alba Berenguer i Julia Moreno, i les dames majors i infantils, Irene Botías i Clara Sanz, i Noelia Jiménez i Carmen Tortosa, van rebre les bandes que les acrediten com a representants de les tradicions del municipi en el present exercici fester


El Gran Teatre va acollir a última hora de la vesprada del dissabte 2 de juliol la proclamació de les reines i dames de les Festes d’Elx 2022. L’alcalde, Carlos González, acompanyat per la regidora de Festes, Mariola Galiana; pel president de la Federació Gestora de Festejos Populars, Fernando Jaén; per la Unió de Festers del Camp d’Elx (UFECE), Andrés Coves; membres de l’Equip de Govern i de la Corporació Municipal, així com per altres autoritats i responsables d’organismes festers locals i d’altres poblacions, van participar en el multitudinari esdeveniment, en el qual les reines i dames de les festes de 2019 van passar el relleu davant l’admiració i els aplaudiments dels presents.

Les reines i dames d’honor entrants, els noms del qual es van donar a conéixer el passat 4 de juny a la rotonda del Parc Municipal, van rebre les bandes que a partir d’ara lluiran orgulloses en representació de les festes, la cultura i les tradicions del municipi allà on vagen. L’edil de l’àrea va col·locar les cintes a les dames majors i infantils, Irene Botías i Clara Sanz, i Noelia Jiménez i Carmen Tortosa; mentre que el regidor il·licità va fer el mateix amb la reina major i infantil, Alba Berenguer i Julia Moreno. “En aquest acte solemne i emotiu us heu convertit en el que alguna vegada, en aquestes últimes setmanes i mesos, vau somiar: ser reines i dames de les Festes d’Elx 2022”, va emfatitzar González.

“Ara no només representeu les festes, sinó la nostra ciutat”, va continuar l’alcalde. “Comenceu un any apassionant, però també intens i exigent, amb moments i experiències que segur us deixaran una profunda petjada”, va recalcar, i va avançar a les joves i xiquetes proclamades que seran protagonistes de “multitud d’actes i d’esdeveniments” i que coneixeran, com poca gent, la ciutat, els costums i els moments estel·lars d’Elx i que ocuparan un lloc d’honor en totes les celebracions. “Gaudiu intensament d’eixos instants en els quals tindreu el nostre suport i afecte, perquè sou les nostres reines i dames”, els va traslladar González.

Les representants festeres sortints, la reina major i infantil, Carolina Irles i Alma Argilés, i les seues respectives dames, Inés Gómez e Ylenia Galiana, i Aitana Agulló i Almudena Peral, van ser ovacionades pels assistents donada la labor desenvolupada en el seu mandat, el més llarg que es recorda –des de juliol de 2019 fins ahir, més de 1.000 dies– a causa de la pandèmia. “No oblidarem el vostre afecte, simpatia i elegància”, va expressar González, que, al costat de Galiana i dels presidents de la Federació Gestora de Festejos Populars i de la UFECE, els van fer lliurament d’uns xicotets obsequis com a reconeixement.

“Festers i festeres, amics i amigues. Les festes que tant de temps hem esperat són ací, molt a la vora. Entre tots, hem de fer que siguen autènticament inoblidables, les millors festes que mai s’hagen celebrat a Elx”, va manifestar González.

L’alcalde, Carlos González, acompanyat per l’edil de Festes, Mariola Galiana, pel president de la de la Federació Gestora de Festejos Populars, Fernando Jaén, i de la UFECE, Andrés Coves, va cridar a tindre unes Festes d’Agost inoblidables, “les millors que mai s’hagen celebrat a Elx”

Per part seua, Galiana va avançar unes Festes d’Agost carregades de “sorpreses, novetats, alegria i diversió”, en les quals s’“està treballant molt” des de l’Ajuntament perquè, va afirmar, “volem organitzar les millors festes que recorde i que mereix la ciutadania”. Igualment, va indicar que tan sols queda un mes per a la Cridà (dilluns 1 d’agost) i per al pregó (divendres 5 d’agost); uns esdeveniments que iniciaran les celebracions que, va augurar, “es viuran amb més ganes i emoció” pel parèntesi pandèmic i que contribuiran així a “la recuperació emocional i econòmica lligada a les festes”.

A les reines i dames entrants els espera un any de somni, diferent”, va dir Jaén, que va avançar que en 2023 l’entitat que dirigeix compleix 45 anys i que per això organitzaran “coses diferents” per a gaudir i fer gaudir els il·licitans. D’altra banda, Coves va definir aquest dia com una jornada “de sentiments oposats” per acomiadar les reines i dames que han ostentat el càrrec durant tres anys i rebre a les de l’exercici 2022 “en un dia per a celebrar”.

A la cerimònia, que va concloure amb els concordes de l’himne il·licità i de la Comunitat Valenciana, no van faltar representants de les delegacions festeres d’Alacant, Alzira, Dénia, Jumella, Orihuela, Sant Joan, Sant Vicent i Santa Pola, i de les entitats il·licitanes Casa d’Andalusia i Centre Aragonés, que van tindre l’oportunitat de mostrar els seus respectes a les noves reines i dames de les Festes d’Elx amb uns presents. Posteriorment, autoritats i festers van compartir un sopar de cabasset a l’Hort de Baix, que va arrancar amb la salutació de les proclamades i un castell de focs artificials.