El regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, informa que la instructora resol arxivar totes les actuacions de l’expedient, i que com que no hi existeix dol, l’empleat públic tampoc serà sancionat o advertit
L’Ajuntament d’Elx arxiva l’expedient disciplinari a l’arqueòleg municipal per les exhumacions de la fossa comuna del Cementeri Vell, on descansen víctimes de la repressió franquista. El regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, ha informat que la Tècnic d’Administració General (TAG) instructora de l’expedient, basant-se en la declaració de l’investigat i de l’informe de Secretaria General, ha resolt que els fets no constitueixen infracció administrativa i que no donen lloc a responsabilitat disciplinària administrativa, “per tant, assenyalem que l’expedient a l’arqueòleg queda arxivat”, ha manifestat l’edil.
“No es detecta cap actuació que comporte responsabilitat administrativa o penal, ni ha existit perjudici econòmic derivat ni enriquiment il·legal per part de l’administració”, ha afirmat Abad, que ha subratllat la inexistència de temes relatius a contractació pública en el procés selectiu de la borsa de treball d’arqueòleg. “Per tant, la instructora resol arxivar totes les actuacions de l’expedient disciplinari”, ha dit i ha postil·lat que, com que no hi existeix dol, l’empleat públic ni tan sols serà advertit o sancionat.
Una investigació administrativa finalitzada
Tal com ha recordat Abad, l’1 de desembre de 2021 el Consistori va incoar un expedient d’informació reservada arqueòleg municipal per les presumptes irregularitats denunciades per grups polítics en les excavacions al Cementeri Vell i també per presumptes irregularitats detectades en la tramitació de l’expedient. La conclusió del TAG instructor és que es van aportar suficients indicis per a emprendre un expedient sancionador més profund.
D’ací, ha continuat explicant el tinent d’alcalde, que el 28 d’abril de 2022 s’incoara l’obertura de l’expedient disciplinari i que la TAG instructora d’aquest prenguera declaració al tècnic el 9 de juny i, a més, tinguera en compte l’informe de la Secretaria General per a resoldre l’expedient. La instructora va determinar que en aquest informe el secretari reflectia que es detectava confusió entre la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la contractació dels treballs amb un contracte menor.
Així mateix, en l’informe de Secretaria s’indica que la confusió va poder estar propiciada pel document de Conselleria denominat “carta d’adjudicació” a l’empresa Drakkar Consultors. També ressalta la falta d’experiència dels tècnics intervinents, la urgència requerida per la Conselleria i els errors en la redacció de les bases de la subvenció.
Una vegada finalitzat l’expedient administratiu disciplinari, l’Equip de Govern espera igual resolució per a la causa penal “de la mateixa manera, amb absolut respecte al que determine la justícia”, ha conclòs Abad.