El portaveu del Govern Local, Héctor Díez, anuncia que ha eixit a concurs l’arrendament d’un local per a albergar aquestes instal·lacions des de les quals es realitzaran tràmits relacionats amb la Finestreta Única, assessorament en matèria d’habitatge o mediació social
La Junta de Govern Local ha acordat traure a concurs l’arrendament d’un local per a la ubicació de l’Oficina Xaloc i Oficina de l’Habitatge Social. Així ho ha anunciat el portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Díez, que ha explicat i ha aclarit que l’objectiu és traslladar aquestes oficines a un nou espai situat al barri de Carrús Oest. Concretament, en les zones delimitades per les Ximeneres dels Algeps, per la Plaça de Barcelona, pel barri de Sagrada Família i Plaça 1r de Maig.
“Actualment aquestes oficines es troben al Centre Social d’Altabix després d’una reestructuració, però l’Equip de Govern Local considera que per a prestar un millor servei a la ciutadania és necessari comptar amb un local propi que puga albergar aquestes dues oficines”, ha explicat el portaveu, que ha aclarit que es tracta d’un procediment obert en el qual els interessats poden presentar el seu local a concurs sempre que reunisquen determinats requisits com ara: tractar-se d’un local d’entre 100 i 150 metres quadrats, tindre façana al carrer exterior i la quantitat màxima que es podrà oferir és de 631 euros.
“Volem integrar en una única oficina municipal amb local propi l’habitatge social i l’Oficina Xaloc per a millorar serveis com la Finestreta Única, gestió, informació, mediació social, així com assessorament en matèria d’habitatge i rehabilitació d’habitatge i regeneració urbana al mateix temps que tots els programes que s’ofereixen per la Generalitat relacionats amb aquests assumptes”, ha assenyalat Díez.
Un nou pas cap a la ‘Learning Factory’
La Junta de Govern ha procedit a sotmetre a consulta pública el document d’avaluació ambiental i territorial estratègica de la modificació número 42 del Pla General d’Ordenació Urbana que fa referència al canvi de l’ús del sòl dotacional de l’antic edifici de Correus.
Díez ha explicat que es tracta de fer un pas més per a la creació en aquest immoble de la ‘Learning Factory’, “un centre d’alta tecnologia que permeta donar suport als sectors productius del municipi, així com obrir possibilitats de negoci en el futur en funció dels canvis socials i econòmics”.
Per això l’edifici, situat al passeig de la Joventut 18, passarà d’estar contemplat com a equipament infraestructura servei urbà a equipament educatiu cultural i administratiu institucional.
Millores en el contracte de Serveis Socials
La Junta de Govern Local ha procedit a proposar a la Conselleria de Polítiques Inclusives dues addendes al contracte pel qual es presten els serveis de col·laboració, coordinació, tant administrativa com financera en matèria de serveis socials 2021-24 de cara al pròxim exercici 2023.
La primera d’elles fa referència a uns ajustos en el personal. Mitjançant la segona, i a tenor dels últims esdeveniments relacionats amb la pandèmia i la pujada de preus derivada de la guerra, es demana a la Generalitat més fons per a fer front al serveis d’acolliment i atenció davant situacions de necessitat social.
“Tant la prestació econòmica de serveis d’emergència, albergs i menjadors socials, el contracte estableix una xifra de 284.700 euros, quan la realitat és que supera els dos milions d’euros”, ha assenyalat Díez, que ha afegit que “es tracta de proposar a la Generalitat aquestes addendes perquè s’adapten a la realitat del municipi d’Elx i als serveis que presta la Regidoria de Polítiques Inclusives”.