Igualtat impulsa el I Certamen Literari per la Diversitat Afectivosexual i de Gènere per a fomentar la visibilitat del col·lectiu LGTBI mitjançant l’escriptura

Igualtat impulsa el I Certamen Literari per la Diversitat Afectivosexual i de Gènere per a fomentar la visibilitat del col·lectiu LGTBI mitjançant l’escriptura

L’edil de l’àrea, Mariano Valera, informa que el termini de presentació de relats finalitza el 17 d’octubre i compta amb les categories d’infantil, juvenil i adult


La Regidoria d’Igualtat, a través del servei municipal Elx LGTBI, ha impulsat el I Certamen Literari per la Diversitat Afectivosexual i de Gènere “per a fomentar la visibilitat del col·lectiu LGTBI mitjançant l’escriptura i la promoció de la producció literària on es reconega la diversitat afectivosexual i de gènere i que sensibilitze la ciutadania sobre la realitat de persones i famílies LGTBI, per tal de prevenir la LGTBIfòbia i la discriminació per orientació sexual i identitat de gènere”, tal com ha explicat l’edil de l’àrea, Mariano Valera.

El certamen es presenta en les modalitats d’escriptura en valencià i castellà en categoria infantil (menors de 12 anys); juvenil (de 12 a 17 anys); adult (a partir de 18 anys) i el termini de presentació finalitza el 17 d’octubre.

Els relats tindran una extensió de 1.000 paraules i cada modalitat i categoria compta amb un premi d’un llibre electrònic, una funda per a llibre electrònic, una memòria USB i un lot de llibres valorat en 300 euros per persona guanyadora.

Es tracta d’un total de sis lots de premi, valorats en 300 euros cadascun, per a fomentar la lectura en clau de diversitat, en els quals cal destacar un lot de llibres adaptats a cada categoria que van des de contes infantils per als més xicotets i xicotetes, fins a llibres de literatura i teoria LGTBI per a persones adultes, valorats en més de 160 euros”, ha destacat Valera.

D’altra banda, qualsevol persona podrà participar, independentment de la nacionalitat o el país on residisca encara que les persones menors d’edat hauran de comptar amb autorització legal de la mare, pare o tutor legal, enviada juntament amb el relat.

Els treballs es presentaran a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Elx, mitjançant el correu postal o de manera presencial en qualsevol OMAC del municipi amb cita prèvia. Si la persona no resideix a Espanya podrà remetre’l per correu postal enviant un correu d’avís a lgtbi@elche.es indicant la data d’enviament d’aquest. Per a més informació, les bases es poden consultar en la web de l’Ajuntament d’Elx, en la secció LGTBI en www.elche.es/lgtbi

El regidor de l’àrea ha animat la ciutadania a participar en aquest certamen, independentment de la seua orientació sexual i identitat, a tots els centres educatius i universitats i, en definitiva “a totes les persones que els agradaria aportar per a fer d’Elx un municipi més inclusiu i on qualsevol persona puga ser i estimar lliurement”.