El treball de seguiment de l’alumnat absentista es tradueix en una millora en més del 58% dels casos en Primària i 41% en Secundària

El treball de seguiment de l’alumnat absentista es tradueix en una millora en més del 58% dels casos en Primària i 41% en Secundària

La regidora d’Educació, María José Martínez, explica s’ha intervingut amb un total de 515 alumnes mitjançant tallers d’habilitats socials per a la millora de la convivència als centres educatius


“El treball realitzat pels diferents agents que componen la Comissió de Municipal d’Absentisme (centres educatius, UEO, Regidoria d’educació, Regidoria de Drets socials i Policia Local) durant aquest curs ha possibilitat que millore el 58,44% dels casos registrats en Primària i el 41,60% en Secundària”.

Així ho ha donat a conéixer la regidora d’Educació, María José Martínez, en la Comissió Municipal d’Absentisme escolar que s’ha celebrat el 25 d’octubre de 2022.

Martínez ha destacat la labor realitzada pels sis tècnics d’Integració Social que han sigut contractats per l’Ajuntament per a participar del protocol d’absentisme als instituts mitjançant el seguiment dels casos i la realització de tallers d’habilitats socials. Un total de 151 alumnes han sigut objecte d’aquest seguiment.

La regidora ha assenyalat que ja s’han recuperat els nivells d’absentisme escolar d’abans de la pandèmia. Segons l’edil, “la quantificació de l’absentisme escolar ja no ve condicionada per la Covid 19, excepte a les zones en les quals l’absentisme és més significatiu i més crònic”.

En l’actualitat l’absentisme en Primària està entorn del 3,46%, mentre que en Secundària és del 9,38%. “Aquestes xifres fan referència als casos que han sigut notificats per superar el 20% de faltes sense justificar, en algun moment i, per tant, no tots tenen una problemàtica d’absentisme”, ha aclarit la regidora.

D’altra banda, l’edil ha destacat que la comunitat educativa s’ha adaptat al Nou Protocol d’Absentisme escolar de la Generalitat Valenciana que unifica criteris per a tots els municipis, cosa que afavoreix la coordinació i l’efectivitat dels programes.

Així mateix, Martínez ha posat en valor la labor de prevenció que s’està realitzant en educació Infantil que, encara que no és obligatòria, és decisiva per a regular l’assistència en Primària