Futurmoda recupera el 90% de participació respecte a l’edició prèvia a la pandèmia

Futurmoda recupera el 90% de participació respecte a l’edició prèvia a la pandèmia

El regidor Carles Molina al costat del president d’AEC, Manuel Román; al de la cita, José Antonio Ibarra; i al director general tant de l’associació com de l’esdeveniment, Álvaro Sánchez, presenta a la Sala del Consell la fira, que tindrà lloc a IFA els dies 5 i 6 d’octubre de 2022, per a mostrar les tendències tardor-hivern 2023/2024


Futurmoda recupera el 90% de participació respecte a l’edició prèvia a la pandèmia, que va tindre lloc a l’octubre de 2019, per a mostrar les tendències tardor-hivern 2023/2024 quant a marroquineria i components del calçat, que continuen en la senda de la digitalització i la sostenibilitat. L’edil de Promoció Econòmica, Carles Molina, al costat del president d’Associació Espanyola d’Empreses de Components i Maquinària per al Calçat i la Marroquineria (AEC), Manuel Román; al de la cita, José Antonio Ibarra; i al director general tant de l’entitat com de l’esdeveniment, Álvaro Sánchez, ha presentat a la Sala del Consell la fira, que tindrà lloc al pavelló II de la Institució Firal Alacantina (IFA) el pròxim dimecres 5 i dijous 6 d’octubre de 2022.

“Ja estem quasi en dades del 2019”, ha valorat el responsable municipal, que ha reconegut tant el calçat com els components com a activitats lluitadores. “Vivim una crisi energètica, però crec que el sector té per bandera la resiliència i crec en els bons auguris”, ha continuat i ha desitjat que aquesta 48a edició siga “el punt d’inflexió del que serà la recuperació del sector, dels més importants per a les empreses il·licitanes”.

Ibarra ha explicat que, entre les firmes que exposaran en Futurmoda, un total de 410 en 325 estands, en un total de 11.680 metres quadrats, existeix “il·lusió” per l’optimisme vist en els certàmens de París i Milà. “Tots els estands estan venuts, i la fira ocupa el pavelló II per complet, la gent que a causa de la COVID-19 va deixar de participar està tornant”, ha afirmat. Futurmoda creix un 15% respecte a l’edició d’octubre de 2021 i un 8% a la del març passat. Un 7% de les marques exposen per primera vegada en la quaranta huitena edició, així com un 5% d’antigues que havien abandonat la cita per la COVID-19 i tornen. “Esperem que, allò que hem vist a Milà, no siga cap miratge i el fabricant torne a agafar les regnes de la producció i tornar a la situació que teníem en 2019, que va ser el punt més àlgid de Futurmoda”, ha afegit.

Sánchez ha assenyalat que els expositors de l’edició que obri el pròxim dimecres són un 40% d’adobats i pells, un 18% de components, un 15% de tèxtils i sintètics, un 16% d’adorns i complements, un 5% de productes químics i matèries primeres, un 3% de serveis d’arts gràfiques, motles i encunys, i un 3% de tecnologies. “Això suposa estar, pràcticament, en xifres prepandèmia, per la qual cosa hem de sentir-nos orgullosos”, ha dit. “Les empreses estan fent una gran faena de digitalització i components ecològics”, ha afegit i ha incidit que totes estan emprenent projectes en ecodisseny, reciclatge i l’ecosostenibilidad.

De fet, l’espai Green Planet de Futurmoda relatiu a aquesta temàtica acollirà més d’un centenar de marques.

El director de la fira ha indicat que aquesta, al costat de Lineapelle, és la més important de complements per al calçat i de marroquineria a Europa. No en va, participen expositors d’Espanya, Itàlia, Portugal, França, Alemanya i el Marroc, que es tradueix en un 70% d’estands nacionals i un 30% internacionals. “Futurmoda és un dels projectes més importants d’AEC i dels components d’àmbit nacional i europeu, perquè ens ajuda a testar i a prémer la situació real del sector”, ha assenyalat el director general, que ha subratllat que l’esdeveniment tanca el circuit firal europeu i internacional.

Carles Molina, que ha recordat que la Regidoria que dirigeix manté un conveni de col·laboració de 12.000 euros amb AEC i de 22.000 euros amb Futurmoda, ha recalcat que aquesta és una de les cites “més importants, amb més rellevància del món del calçat i dels complements que s’organitza a Elx i a Espanya, donant bon compte del teixit empresarial i industrial que tenim en la localitat”. No en va, a les comarques del Vinalopó es produeix el 50% de la sabata de tota Espanya.

Per part seua, Román, que ha traslladat la seua gratitud al Consistori il·licità per la cooperació que, any rere any, presta a Futurmoda i a AEC, que “ens ve molt bé és una gran ajuda per a l’empresariat d’Elx”. El president de l’associació ha dit que espera veure “a casa” el que ja va poder observar-se fa unes setmanes a París i A Lineapelle (Milà); aquesta última una edició reeixida que encara no es reflecteix en xifres de negoci, però sí en número de visitants, que ha sigut de rècord. “S’han tornat a les xifres habituals de prepandèmia”, ha agregat.

El pavelló II acollirà un total de 410 marques, 325 estands, un 70% nacionals i un 30% internacionals, en un total de 11.680 metres quadrats, amb el precedent de les bones dades de París i Lineapelle

El responsable d’AEC ha informat que Futurmoda serà inaugurada el pròxim dimecres a les 12.00 hores per l’alcalde d’Elx, Carlos González; pel titular de Promoció Econòmica, Carles Molina; per la directora general d’Economia Sostenible i Sectors Productius del Consell, Rosa Ana Seguí; i per la model, actriu i Millor Calçada de 2021, Laura Sánchez, així com altres autoritats civils i empresarials.

En la fira tindran presència els tres instituts tecnològics, INESCOP, AITEX i el CTR, que tractaran temes relacionats amb la salut, el confort, l’oficina tècnica o com gestionar la traçabilitat dels productes de manera intel·ligent, sostenibilitat aplicada i ecodisseny. L’escola ESIC Business & Marketing School realitzarà en la primera jornada de fira, a les 12.30 hores, una masterclass sobre creativitat productiva i innovació per a competir, mentre que el segon dia el CEEI i la consultora Loop New Business –una de les més importants d’àmbit internacional– parlaran de la posada en marxa d’una iniciativa orientada a detectar oportunitats dins de l’economia circular, en la qual participen l’AEC, AVECAL i INESCOP. D’altra banda, la fira també acollirà una xarrada sobre transformació digital i una altra sobre la intel·ligència artificial en la cadena de valor per a optimitzar la competitivitat.

Román, finalment, ha convidat tota la ciutadania interessada en la moda, no solament als professionals del sector, a acudir al Centre de Congressos Ciutat d’Elx el dimarts 18 d’octubre, a les 19.00 hores, per a assistir a la presentació de les tendències i dissenys de primavera-estiu de 2024 per part “de la primera prescriptora del món, WGSM”, relativa a calçat, confecció, marroquineria, cotxes… “Solen acostar-se bastant”, ha conclòs.