El regidor il·licità, Carlos González, presideix el Consell Assessor del CdT Elx al costat del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, del director general de Turisme a la Comunitat Valenciana, Herick Campos, i del regidor de l’àrea, Carles Molina
Les instal·lacions del Centre de Desenvolupament Empresarial han acollit la reunió del Consell Assessor del Centre de Turisme (CdT) Elx / Escola Municipal d’Hostaleria. Una trobada que té com a objectiu arreplegar aportacions i opinions del sector turístic i que ha sigut presidida per l’alcalde, Carlos González, al costat del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, del director general de Turisme a la Comunitat Valenciana, Herick Campos, i del regidor de l’àrea, Carles Molina.
L’alcalde considera que “estem en la direcció correcta per a aconseguir convertir Elx en un actor determinant dins de l’estratègia turística de la Comunitat Valenciana i per a transformar el turisme del municipi en un motor de creació de riquesa i d’ocupació”.
Durant el consell s’ha presentat un balanç de les accions formatives que s’han dut a terme des de 2020 a 2022. En concret, 649 alumnes han impartit els cursos 2020/2022 i el grau d’inserció d’aquelles persones que han realitzat els certificats de professionalitat ha sigut superior al 75%.
El regidor il·licità ha recordat que “des de fa dos anys es va posar en marxa el Centre de Desenvolupament Turístic (Cdt), on s’ha fet un treball seriós i rigorós orientat a la formació dels recursos humans, un factor clau dins de la dinàmica turística, de les empreses i de la mateixa ciutat”.
A més, González ha mostrat la seua satisfacció amb la implicació de les empreses turístiques del municipi “que aposten pel turisme com un motor de desenvolupament econòmic i social per al municipi, fonamental per a la generació d’ocupació i riquesa”.
Durant la trobada s’ha informat que 649 alumnes han impartit els cursos 2020/2022 i el grau d’inserció d’aquelles persones que han realitzat els certificats de professionalitat ha sigut superior al 75%
La iniciativa s’engloba en el conveni marc signat pel Consistori il·licità i la Direcció General de Turisme en 2020, pel qual l’Escola Municipal d’Hostaleria, situada al carrer Cauce, es va sumar a la xarxa CdT de Turisme Comunitat Valenciana. En aquest sentit, l’alcalde ha posat de manifest la col·laboració entre les empreses, l’Ajuntament a través de VisitElche i Turisme de la Comunitat Valenciana”, i ha posat en valor “la capacitat de definir una estratègia amb un pla en el qual estem treballant i que afortunadament estem en el camí d’aconseguir els recursos econòmics procedents dels fons europeus Next Generation, a través dels plans de sostenibilitat per a finançar-los”.
Per part seua, Colomer ha qualificat la consolidació del CdT com a element central de present i futur per a l’economia turística del municipi.
“El nostre model de governança de la formació turística està basat en el coneixement de causa. El pilar fonamental de la nostra estratègia formativa descansa en la voluntat del sector i la seua aportació”, ha apuntat Colomer, que ha assegurat que “Elx no sols ha destacat en els últims temps per la creació i atracció de talent, sinó que el seu ingrés decidit i potent en l’estratègia de transformació digital és un element clau a l’hora de millorar l’oferta, prescriure destí i gestionar la demanda”. “Elx és una ciutat perfectament posicionada per a aquesta estratègia de sostenibilitat, resiliència i transformació digital”, ha afegit.
El consell està format per l’Associació d’empreses turístiques d’Elx (AETE), la Cooperativa DATELX, la DOP Magrana Mollar d’Elx, l’Associació de comerç i Turisme de Santa Pola, l’Associació d’empreses de serveis d’Elx, l’Associació d’empreses i serveis d’Elx, la Plataforma d’Hostaleria, l’Associació col·lectiva d’hostaleria d’Elx, l’Associació d’aliments d’Elx, l’Associació per al Desenvolupament Rural del Camp d’Elx, l’Associació de guies turístics de la Comunitat Valenciana, CCOO, UGT, Aeroport d’Alacant-Elx- Miguel Hernández, i CDT Alacant.