L’edil de l’àrea, Héctor Díez, anuncia que, “coincidint amb el segon any del nou contracte, estem realitzant una inversió de 50.000 euros per a incorporar 400 noves papereres”
Nou pas cap a un servei de neteja més modern i eficient. El regidor de Neteja, Héctor Díez, ha presentat, juntament amb el gerent de la UTE Elx, Albero Bleda, novetats en el servei de neteja centrades en les papereres i en la gestió d’aquestes.
“Un dels objectius del nou servei de neteja “Elx Verda i Neta” és incrementar la dotació de papereres i digitalitzar la seua gestió”, ha apuntat Díez, que ha afegit que “la neteja, el buidatge i el manteniment de papereres és part del treball diari del servei de neteja de la UTE Elx i aquesta labor es realitza pels equips d’escombratge manual i per un equip específic de manteniment i neteja”.
L’edil ha informat que actualment Elx compta unes 3.500 papereres en barris i nuclis urbans de pedanies, 3.487 pròpies d’aquest servei, la qual cosa suposa una paperera per cada 67 habitants.
Totes les papereres de la UTE Elx estan localitzades GPS i permeten obtindre informació en temps real d’incidències i manteniment
“Durant el primer any del nou servei, s’han incorporat 150 papereres en les zones turístiques, al centre històric i al passeig dels Arenals del Sol i 150 més als accessos a les platges. Ara, coincidint amb el segon any de contracte, estem realitzant una inversió de 50.000 euros per a incorporar 400 noves papereres”.
L’edil ha apuntat que, d’una banda, es retiraran aquelles que estiguen en males condicions i per una altra, es crearan noves per a garantir que existisquen unitats en totes les interseccions de la via pública.
“Aquests treballs van començar setmanes arrere a les pedanies de la Foia i la Marina i ara, comencen al barri de Carrús. Aquesta és una labor que s’anirà realitzant tots els anys, per a replicar aquesta inversió i arribar a tots els barris i les pedanies amb nucli urbà”, ha dit.
El servei també ha incorporat un ‘llavapapereres’ que permet netejar les papereres en el moment, sense desplaçaments i d’una manera sostenible
D’altra banda, cal destacar que les papereres també entren en l’era de la digitalització. “La ‘plataforma digital de gestió del servei”’, que ja els vam presentar, és una eina que també permet optimitzar la gestió de les papereres. Ara com ara, totes les papereres de la UTE Elx estan localitzades GPS i permeten obtindre informació en temps real d’incidències i manteniment. Això ens proporciona un inventari actualitzat per zones i models, així com informació sobre l’última reparació o rentada”.
“I aquesta última qüestió, la rentada, ens porta a un altre element destacat d’aquest servei de papereres, el vehicle elèctric llavapapereres”, ha afegit Díez, que ha aclarit que aquest vehicle permet llavar les papereres en el moment, sense desplaçaments i d’una manera sostenible. És un vehicle 100% elèctric i a més, recicla l’aigua que utilitza en cada rentada”.