Sant Antoni centrarà les inversions de Pimesa en 2023 amb la finalització del quart bloc i els primers enderrocaments.

Sant Antoni centrarà les inversions de Pimesa en 2023 amb la finalització del quart bloc i els primers enderrocaments.

L’edil d’Urbanisme, Ana Arabid, explica que el Consell d’Administració de l’empresa municipal aprova destinar 4,46 milions del seu pressupost de quasi 9 milions a la regeneració del barri durant el pròxim exercici, quan arrancarà la construcció dels centres socials de l’Altet i de Torrellano amb una partida de 800.000 euros


La finalització del quart edifici de Sant Antoni, les primeres demolicions d’antics blocs del barri o l’inici de la construcció dels centres socials de Torrellano i de l’Altet seran algunes de les inversions més destacades de Pimesa en 2023. La regidora d’Urbanisme, Ana Arabid, ha donat compte de la sessió del Consell d’Administració de l’empresa municipal, que va aprovar el dijous 10 de novembre el Programa Anual d’Actuacions, Inversions i Finançament per a 2023, que ascendeix a 8,82 milions d’euros, dels quals 4,96 milions es destinaran a la regeneració urbana de Sant Antoni, tal com ha explicat Arabid.

En concret, en l’Àrea de Renovació i Regeneració Urbana (ARRU) de Sant Antoni s’empraran 2,7 milions d’euros per a finalitzar el quart bloc dotat de 54 habitatges i la seua zona verda, que en aquests moments es troben en un 10,13% i 33% d’execució i igualment s’han aprovat per Pimesa les seues certificacions. A més, es dedicaran 1,4 milions per a demolir els antics immobles afectats en la primera fase.

D’altra banda, el Consell ha donat llum verda al fet de consignar 800.000 euros dels seus comptes per a iniciar en 2023 la construcció dels centres socials de l’Altet i de Torrellano, que suposen una inversió total de 1,2 milions d’euros sense IVA i 2,5 milions. Per al primer dels projectes Pimesa ha aprovat el projecte bàsic, mentre que, per al segon, s’emprendrà l’estudi previ que servirà de base per a la redacció.

Pimesa també invertirà uns 200.000 euros per a elaborar la programació i la reparcel·lació de l’actuació integrada de l’ampliació d’Elx Parc Empresarial. Tal com ha recordat la responsable municipal, el 30 de setembre es va formalitzar el contracte per a realitzar la documentació urbanística necessària d’un programa d’actuació integrat que té un termini d’execució de deu mesos, i del projecte de reparcel·lació, que és de dotze, per la qual cosa haurien d’estar finalitzats el 31 de juliol i el 30 de setembre de 2023, respectivament.

D’altra banda, el Consell d’Administració va calcular que la xifra de negoci de Pimesa aconseguirà els 11,74 milions d’euros i donarà un resultat net previst pròxim als 440.000 euros. Igualment, va suspendre la convocatòria pública de comercialització en règim de lloguer de l’edifici 77b.1 del Campus Tecnològic fins a conéixer el resultat de l’adjudicació de la seu de l’Agència Espacial Espanyola (AEE), a la qual Elx aspira.

“En definitiva, l’empresa municipal Pimesa continua sent un instrument útil i eficaç per a donar continuïtat a les polítiques municipals de regeneració urbana i desenvolupament econòmic per al present i el futur de la nostra ciutat”, ha conclòs la titular d’Urbanisme.