Carlos González anuncia que presentarà en el pròxim Ple una moció per a demanar a les Corts una reforma expressa del text constitucional per a eliminar un terme que resta dignitat a les persones amb discapacitat
L’alcalde d’Elx, Carlos González, ha anunciat la presentació d’una moció en la qual se sol·licita que en l’article 49 de la Constitució Espanyola s’elimine el terme disminuït i se substituïsca per persona amb discapacitat.
Així ho ha anunciat en el transcurs de l’acte organitzat per l’Ajuntament i les 35 associacions que formen part del Consell Municipal de Discapacitat amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Discapacitat.
L’alcalde, juntament amb l’edil de Polítiques Inclusives, Mariano Valera, ha visitat cadascuna de les taules informatives de les 25 associacions que han participat en aquest esdeveniment. Al costat del regidor i de Valera han assistit a l’acte els edils Vicente Alberola, María José Martínez, Esther Díez, Felip Sànchez i Ana Arabid, així com membres de la Corporació Municipal.
“L’article 49 de la Constitució, que és de 1978, encara parla de disminuïts. Tots els col·lectius socials del nostre país han reclamat a les formacions polítiques la reforma urgent que se substituïsca el concepte disminuït pel de discapacitat i compten amb el nostre més ferm suport. Per això, presentarem una moció al Ple perquè s’elimine un terme que resta dignitat a les persones amb alguna mena de discapacitat amb una reforma de la Constitució expressa”, ha declarat l’alcalde.
Elx se suma així a les reivindicacions de les persones amb discapacitat i a la seua lluita per aconseguir la igualtat d’oportunitats en el 30 aniversari del Dia Internacional de les persones amb Discapacitat. Una efemèride per a defensar la visibilitat, la vitalitat, el protagonisme i el fet de ser un mateix. Per una accessibilitat i una inclusió plena en tots els àmbits de la vida, tal com ha manifestat Mariano Valera.
Tal com s’ha exposat en el manifest llegit per Juana María Sánchez, presidenta de l’Associació Art, Cultura i Oci, una de les prioritats d’actuació és “adoptar mesures d’acció positiva orientades a evitar o compensar els desavantatges d’una persona amb discapacitat per a participar plenament en la vida política, econòmica, cultural i social”, així doncs, “una de les metes fins a 2030 és millorar la salut i la qualitat de vida dels grups en situació d’especial vulnerabilitat com són les persones amb discapacitat”.
Al costat de la lectura del manifest, aquest dissabte s’han desenvolupat a la Glorieta taules informatives i tallers a càrrec de les entitats participants en aquesta jornada reivindicativa.
Cal recordar que les activitats finalitzaran el 12 de desembre amb la celebració al Centre de Congressos de la VI Jornada de Discapacitat, Cultura i Oci, que comptarà amb una actuació de l’Associació Arts, Cultura i Oci.