Arranca la campanya d’hortalisses d’hivern del Camp d’Elx amb una producció de 19,5 milions de quilos

Arranca la campanya d’hortalisses d’hivern del Camp d’Elx amb una producció de 19,5 milions de quilos

L’alcalde, Carlos González, el regidor de Desenvolupament Rural, Felip Sànchez, i membres de l’Equip de Govern i la Corporació Municipal assisteixen a la presentació de la nova temporada de fruites i verdures que s’ha dut a terme al restaurant Nugolat


El restaurant Nugolat ha tornat a acollir, després de dos anys de pandèmia, la presentació de la campanya d’hortalisses d’hivern del Camp d’Elx que aquest 2023 preveu comptar amb una producció de 19,5 milions de quilos, cosa que es tradueix en dos milions de quilos menys respecte a l’any anterior, un minvament del 10% de la collita. L’alcalde, Carlos González, ha assistit a aquesta tradicional trobada acompanyat pel regidor de Desenvolupament Rural, Felip Sànchez; pel president de Joves Agricultors ASAJA, Pedro Valero; pel president d’ASAJA Alacant, Juan Vicente Andreu; per membres de l’Equip de Govern i de la Corporació Municipal, a més de l’Associació de Dones i Famílies d’Àmbit Rural (AMFAR).

L’alcalde ha mostrat tot el seu suport als agricultors del camp il·licità, “que fan un treball amb un extraordinari valor per a la dinàmica econòmica del municipi”. “L’agricultura continua sent un motor de l’economia de la ciutat i un factor important des del punt de vista quantitatiu i qualitatiu”, ha destacat González.

Valero ha fet referència a les dificultats que estan travessant els agricultors quant a l’augment de costos, la climatologia o la incertesa de disponibilitat d’aigua de reg causada sobretot per la crisi del Transvasament Tajo Segura, davant l’aprovació del nou Pla Hidrològic del Tajo. En aquest sentit, González ha mostrat la posició de l’Equip de Govern absolutament clara i a favor respecte a la defensa a ultrança del transvasament.

El regidor il·licità considera que “el Govern ha de prendre una decisió sobre el Transvasament Tajo-Segura que tinga com a referència el posicionament fixat pel Consell d’Estat que propicia l’equilibri entre la conca cedent i la receptora”

El regidor il·licità ha recordat que “demà el Consell de Ministres prendrà una decisió i des de l’Ajuntament donem suport a la reivindicació dels agricultors”. “Considerem que el Govern ha de prendre una decisió sobre el Transvasament Tajo-Segura que tinga com a referència el posicionament fixat pel Consell d’Estat que propicia l’equilibri entre la conca cedent i la receptora”, ha afegit l’alcalde, que ha reiterat “ que també des del govern valencià es defensa aquest equilibri que permeta que el transvasament continue sent una aportació fonamental per al sud de la Comunitat Valenciana que és absolutament essencial i imprescindible per al regadiu del Camp d’Elx”.

Per part seua, el regidor de Desenvolupament Rural ha animat els il·licitans a consumir productes del Camp d’Elx, productes que són béns de primera qualitat.

“Independentment del que passe amb el transvasament hem de continuar intentant augmentar aquestos recursos per a tindre aigua de qualitat i continuar treballant també amb la depuradora perquè l’aigua dessalada tinga un preu assequible per als agricultors”, ha apuntat l’edil.

Hortalisses d’hivern

La carxofa ha sigut l’hortalissa més important quant a producció, però la més afectada per les altes temperatures. Segons ha informat Valero, en aquesta campanya tan sols es cultivarà 600 hectàrees, un 25% menys que una campanya normal i la producció no passarà dels 10 milions de quilos.

A més de la varietat “Blanca de Tudela”, que és la clàssica, van són importants les plantacions de varietats híbrides de carxofes. Aquestes varietats produeixen més i els afecten menys les malalties de sòl, però encara estan en període d’introducció al mercat tant per a fresc com per a indústria. Quant a les diverses classes de crucíferes, es dedicaran a aquesta campanya unes 500 hectàrees, i se sumaran les produccions de bròcoli, coliflor, romanesco o cols es produiran més de 7 milions de quilos.

Les creïlles del verdete i les faves són uns productes que es cultiven en menor quantitat, però són molt apreciades en els mercats locals per la seua qualitat. En concret, s’espera comercialitzar 1.500.000 Kg de creïlles procedents de les 150 hectàrees cultivades, i de les 50 hectàrees de faves arribaran al mercat prop d’1.000.000 de Kg.