L’alcalde posa com a objectiu que en cinc anys el percentatge turístic del PIB d’Elx iguale el de Comunitat Valenciana

L’alcalde posa com a objectiu que en cinc anys el percentatge turístic del PIB d’Elx iguale el de Comunitat Valenciana

Carlos González afirma en FITUR, que se celebra fins el diumenge a Madrid, que la ciutat ha d’aspirar al fet que el 15,5% de la seua riquesa provinga d’activitats turístiques i que el 18% de l’ocupació siga també d’aquest sector, tal com ocorre a l’àmbit autonòmic


L’alcalde, Carlos González, ha posat com a objectiu que en cinc anys el Producte Interior Brut (PIB) turístic d’Elx iguale el de la Comunitat Valenciana. Així ho ha afirmat durant la presentació d’ ‘Elx, Oasi Mediterrani’ –que actualitza la seua imatge– com a marca turística pròpia dins de Turisme Comunitat Valenciana en el marc de la Fira Internacional de Turisme (FITUR), que se celebra a les instal·lacions d’IFEMA, a Madrid, fins el diumenge.

González, al costat del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, l’edil de Desenvolupament Turístic, Carles Molina, membres de l’Equip de Govern i de la Corporació Municipal, ha afirmat que la localitat ha d’aspirar al fet que el 15,5% de la seua riquesa provinga d’activitats turístiques i que el 18% de l’ocupació siga també d’aquest sector, tal com ocorre a nivell autonòmic. “A més de significar més turisme, això es traduiria en major qualitat de vida i benestar per als il·licitans i les il·licitanes”, ha declarat. Unes metes que, a partir d’ara, es tractaran d’aconseguir amb la marca turística pròpia, que han presentat l’alcalde i Colomer.

“Ser marca turística és un reconeixement al treball que portem efectuant per a posicionar Elx com un operador rellevant dins del panorama turístic autonòmic i nacional”, ha agregat González, que ha precisat que és una eina d’utilitat per a convertir el municipi en un actor tant a l’àmbit espanyol com internacional en matèria turística. D’aquesta manera, ‘Elx, Oasi Mediterrani’ se suma a Turisme Costa Blanca, Benidorm, València Turisme, Castelló Mediterrani, Visit València i Alacant City & Beach a les marques de Turisme Comunitat Valenciana, la qual cosa permetrà VisitElche disposar d’una sèrie d’avantatges des del punt de vista operatiu i promocional que inclou negociar directament amb les Oficines Espanyoles de Turisme (OET) de Turespaña en els principals mercats turístics del municipi.

Per part seua, Colomer, que ha destacat que “Elx és una fàbrica de bellesa” a l’ésser un exemple difícil trobar pels seus tres patrimonis de la humanitat, platja, cultura, gastronomia o congressos, ha emfatitzat que el reconeixement com a marca turística és “una història de meritocràcia”, i ha lloat a la ciutat pel Pla Estratègic de Turisme d’Elx. “Les dades ens diuen clarament que la demanda busca destins que hagen complit els deures, com ha fet Elx, i el seu al·luvió de propostes que heu aconseguit”, ha assegurat.

Per tot això, González ha subratllat la rellevància de la presència d’Elx en IFEMA durant aquesta setmana per a, d’aquesta manera, donar-li la “projecció i visibilitat a una ciutat que ve amb molta força a FITUR, a mostrar la nostra l’àmplia gamma d’atractius turístics que són de naturalesa patrimonial, vinculats a la cultura, i amb altres nombrosos atractius més que aporten “molt al turisme de la Comunitat Valenciana i d’Espanya”.

Concretament, hui es commemora el Dia de la Comunitat Valenciana en FITUR, per la qual cosa l’alcalde, els edils i Colomer han visitat els estands de les localitats valencianes al costat de la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, del president de la Generalitat, Ximo Puig, i del director general, Herick Campos.

González i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, han presentat la marca turística pròpia del municipi, que s’erigeix com una eina per a convertir-lo en un actor turístic rellevant a l’àmbit nacional i internacional

Per aquest motiu, s’ha referit a la importància de les infraestructures que afavoreixen l’atracció del turisme a la localitat i connecten aquesta amb la resta del país i del continent. “Disposar d’un aeroport internacional, el cinqué en importància d’Espanya, i d’una estació de l’AVE que ara ha completat la seua línia amb l’augment de freqüències que comporta, ens acosten a la resta d’Espanya i d’Europa i acosten els visitants a una ciutat que aspira a consolidar-se com una destinació turística rellevant i valuosa dins del panorama nacional”, ha agregat González.

Presència reial a l’estand de VisitElche i el bust iber

El regidor ha agraït la presència dels reis d’Espanya a l’estand de VisitElche en la jornada inaugural de la fira. Les reines i dames de les festes il·licitanes van obsequiar Felip VI i Letizia amb dos reproduccions a petita escala del bust iber que “ens representa, que és una icona per a la ciutat i que també és una reivindicació”. En aquest sentit, ha reafirmat que “no tirem la tovallola i continuarem treballant amb fermesa i determinació amb la finalitat que la Dama torne a Elx”.

En aquests moments, ha explicat el responsable de l’Equip de Govern, “estem centrats en un aspecte de gran rellevància: en les obres de remodelació, actualització i modernització, que arrancaran enguany, del Museu Arqueològic i d’Història d’Elx (MAHE) per a poder arreplegar en condicions de màxima seguretat una eventual cessió de la Dama i poder albergar exposicions d’alt nivell”. “Continuem treballant amb serietat; estic convençut que tard o d’hora tornarà a Elx, espere que més prompte que tard”, ha conclòs l’alcalde.

La Ciutat de les Palmeres, referència LGTBI

D’altra banda, la comitiva il·licitana en FITUR ha assistit a l’entrega de premis del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destins (SICTED) de la Secretaria d’Estat de Turisme; esdeveniment en el qual la mercantil local Costa Blanca Nordic Walking ha rebut el tercer premi a la categoria Millor Pla de Millora de Servei Turístic.

I aquesta vesprada a l’estand FITUR LGTBI+, a les 17.30 hores, el regidor d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mariano Valera, presentarà totes les accions que es duen a terme des de la capital del Baix Vinalopó sobre aquest tema: el Festival Diversa i les celebracions de l’Orgull, encara que també parlarà sobre la Taula de Treball LGTBI, el I Certamen Literari de Diversitat i el I Pla LGTBI, i la filiació d’Elx a la Xarxa Estatal de Municipis Orgullosos.