El regidor de Parcs i Jardins, Héctor Díez, destaca que l’actuació persegueix embellir i enjardinar aquest passeig de més de 500 metres lineals i informa que les obres començaran la setmana que ve i es preveu que finalitzen en un mes
El bulevard de l’avinguda Alcalde Ramón Pastor serà un pulmó verd obert al passeig i a l’esport amb més de 650 arbres, plantes i arbustos. Així ho ha destacat el regidor de Parcs i Jardins de l’Ajuntament d’Elx, Héctor Díez, que ha anunciat que les obres començaran la setmana que ve i es preveu que finalitzen en un mes.
Segons ha destacat l’edil, l’actuació persegueix dotar la zona d’un sistema de reg eficient, que actualment no té i que impedeix qualsevol plantació que no siga de gran arbre, i apostar pel seu embelliment amb vorades de formigó i acer que aporten definició als grans parterres que té aquest bulevard que compta de nord a sud amb més de 500 metres lineals.
Díez ha informat que els treballs començaran amb la substitució de les terres de mala qualitat dels parterres per altres orgàniques d’alta qualitat, a més de la instal·lació de lampisteria o caixes de registre perquè s’implante el reg per degoteig. Posteriorment, es plantaran espècies autòctones que necessiten poca aigua i que tinguen facilitat per a adaptar-se al clima mediterrani com els tarongers o els drunus. S’incorporaran arbres que proporcionen més ombra, que es combinaran amb els ja existents, i es retiraran aquells que puguen estar malalts, que s’han localitzat una vintena. Quant a les plantes, s’incorporaran algunes de l’entorn com la lavanda, la sàlvia i el romer, entre altres.
A més, l’edil ha explicat que s’aposta per les graves volcàniques i per l’escorça com a mecanisme per a mantindre la humitat d’aquestes jardineres i ha assenyalat que en cap cas es plantarà gespa ja que necessita grans quantitats d’aigua.
Els treballs consistiran en la substitució de les terres de mala qualitat dels parterres per altres orgàniques d’alta qualitat i es plantaran espècies autòctones que necessiten poca aigua i que tinguen facilitat per a adaptar-se al clima mediterrani
El regidor ha recordat que aquest punt té cada vegada més ús urbà a raó del centre comercial que hi ha situat, la zona d’expansió residencial o la creació del nou institut Periodista Vicente Verdú.
L’actuació, que compta amb un pressupost de 47.800 euros, busca donar un aspecte més bonic i acollidor a aquest passeig, a més de guanyar en zones verdes al municipi.