BiciElx va aconseguir els 2.168 usuaris l’any passat, un 29% més que en 2021

BiciElx va aconseguir els 2.168 usuaris l’any passat, un 29% més que en 2021

L’edil de l’àrea, Esther Díez, assenyala que un 57% d’homes i un 43% de dones van emprar el servei públic en l’exercici anterior i que el nombre de préstecs va ser de 213.725; un increment d’un 24%


BiciElx va aconseguir els 2.168 usuaris l’any passat, un 29% més que en 2021, quan el servei públic de préstec de bicicletes era utilitzat per 1.669 persones. La regidora de Mobilitat Urbana, Esther Díez, ha oferit dades referents a l’exercici anterior d’una iniciativa que “juga un paper fonamental per a fer de la nostra ciutat un lloc més amable, segura i saludable” i ha recordat que el 80% de les emissions contaminants al municipi provenen del vehicle privat, i que l’ús d’aquest ha descendit en aquelles àrees de la ciutat on s’han creat carrils bici, 10 quilòmetres en total durant la present legislatura. “Aquest és un dels objectius que ens marquem”, ha assenyalat i ha subratllat “el paper transformador de la bicicleta”.

La titular de Mobilitat Sostenible destaca que el percentatge d’estudiants que es van moure amb bicicleta gràcies al servei en 2022, un 37%, és major que el de la mitjana nacional, i que la xifra d’estacions de BiciElx s’ampliarà

Quant al perfil dels usuaris, Díez ha destacat que el 37% són estudiants, percentatge major que la mitjana espanyola, de 11,69%, mentre que el 42% són treballadors, segons el Baròmetre de la Bicicleta a Espanya presentat a finals de l’any passat per la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta (RCxB), entitat a la qual pertany el Consistori. “Això demostra l’aposta de les noves generacions per la bicicleta en els desplaçaments quotidians per Elx”, ha agregat. La responsable municipal ha continuat indicant que BiciElx va ser utilitzat per un 57% d’homes i un 43% de dones en 2022, similar a la mitjana espanyola, tal com reflecteix en el seu estudi RCxB.

El nombre de préstecs del servei va ser de 213.725 en 2022 —un 24% més que en 2021—, i la distància mitjana recorreguda en cadascun d’aquests va ser de 2,01 quilòmetres. BiciElx compta amb 56 estacions en l’actualitat, amb la posada en marxa d’11 en total durant aquest mandat per a donar cobertura a tots els barris i que, d’ací a unes setmanes, ha avançat Díez, s’anunciarà l’ampliació de la xarxa d’estacions. Si bé ha avançat que la intenció és duplicar-les si s’aconsegueixen captar fons Next Generation en pròximes convocatòries, ja que un dels punts forts de l’èxit del servei és la seua concepció i gestió totalment públiques, a diferència d’altres localitats.

Díez ha valorat que aquestes xifres suposen una millora, igual que les d’usuaris dels autobusos urbans en 2022, que “també creixen en percentatges similars respecte a l’any anterior”. I, ha explicat que són la demostració que la ciutadania es decanta per la mobilitat sostenible com a alternativa per al seu dia a dia “quan generem els recursos i els serveis”, tant mitjançant BiciElx, amb la seua tarifa anual de 36 euros congelada des de fa dos legislatures per a garantir l’accessibilitat al servei, com els esmentats carrils bici de qualitat i segregats del trànsit motoritzat, les formacions en mobilitat ciclista impartides per la Unitat Ciclista de la Policia Local d’Elx (UCPLE) o les ajudes per a l’adquisició de bicis i patinets elèctrics oferides en 2022.