Elx se suma al moviment estatal a favor de la mobilitat sostenible

Elx se suma al moviment estatal a favor de la mobilitat sostenible

La regidora de l’àrea, Esther Díez, defensa a Madrid les polítiques verdes transformadores del municipi


L’Ajuntament d’Elx, representat per la regidora de Mobilitat i Medi Ambient, Esther Díez, s’ha adherit al moviment estatal a favor de la mobilitat sostenible, una suma de ministeris, ajuntaments, empreses i associacions que s’han unit per a presentar el Manifest de la Mobilitat Activa.

Aquest document té per objectiu crear una referència útil per al sector, que accelere el desplegament d’un model de mobilitat urbana més sostenible i saludable, en el qual els desplaçaments no motoritzats (a peu i amb bicicleta) siguen protagonistes. L’objectiu últim és avançar cap a ciutats més saludables, segures, sostenibles i resilients.

El manifest ha sigut presentat hui, 1 de febrer, a Madrid, en una jornada que no sols ha servit per a donar a conéixer el contingut del manifest, sinó que també ha permés generar un diàleg obert entre diferents administracions, empreses i associacions.

La regidora de Mobilitat ha participat en aquest acte en una taula redona titulada “Les entitats locals davant la mobilitat activa: reptes i casos d’èxit” al costat d’Antoni Poveda (president de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta), Ana Montalbán (Secretària tècnica de la Xarxa de Ciutats que Caminen), Mª Dolores Ortíz (DG de Planificació d’Infraestructures per a la Mobilitat en l’Ajuntament de Madrid) i Ángel Anero (DG de Mobilitat Sostenible en la Diputació Foral de Bizkaia).

Mobilitat sostenible a Elx

Esther Díez, en la seua intervenció durant la jornada, ha manifestat que “des de l’Ajuntament d’Elx, promovem les diferents maneres de mobilitat activa i sostenible. Per això, estem creant infraestructures de qualitat amb les quals canviar el paradigma de ciutat, de manera que les persones passen a estar al centre del seu disseny”.

En aquest sentit, l’edil ha destacat les actuacions que s’han realitzat aquests anys al municipi per a afavorir la mobilitat sostenible, com els 94 km de carril bici, cosa que suposa un augment percentual del 41% en 6 anys; amb un major esforç en la zona urbana a través dels carrils bici bidireccionals i segregats que connecten els diferents barris.

“A això cal afegir l’augment d’estacions del servei de Bicielx, que entre 2021 i 2022 ha passat de 45 a 56 parades, amb 11 noves parades que han suposat un increment percentual del nombre de parades del 24%.”, ha ampliat la regidora.

A més, tal com ha explicat Díez, “en els últims dos anys, s’han remodelat una quinzena de carrers del centre que encara comptaven amb voreres molt estretes i que han passat a ser en la seua majoria de plataforma única. Cap destacar la conversió en zona de vianants de la Plaça de Baix i del carrer Corredora que creuava i segregava el centre històric, per on passaven 5.000 cotxes diaris. Gràcies a aquesta actuació, s’ha unificat el centre com a zona urbana accessible i amable, amb quasi la totalitat dels seus carrers amb plataforma única i per als vianants”.

L’edil també ha manifestat que “la mobilitat és l’eina clau per a lluitar contra l’emergència climàtica en una ciutat en la qual el 80% de les emissions contaminants provenen del trànsit privat” i que, per això “des de l’Ajuntament d’Elx, com des de qualsevol administració pública, tenim el deure de fer tot el possible perquè els nostres ciutadans gaudisquen dels nivells més alts de salut física i psicològica”.

Participants en el manifest

Els següents ministeris, ajuntaments, diputacions, empreses i associacions han format part del procés de col·laboració públic privat del qual ha nascut el Manifest: Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana; Ministeri de Sanitat; Xarxa de Ciutats per la Bicicleta; Xarxa de Ciutats que Caminen; Ajuntaments de Madrid, Alcorcón, Las Rozas, Elx i Sevilla; Diputació Foral de Bizkaia; Aliança El Futur de la Mobilitat; EMT de Madrid; Decathlon; Livall; Bird; Aire Mobility; Wifly; Gocleer; Ciclosfera; Fòrum Caminant; Coordinadora en Defensa de la Bici (CONBICI); i Associació de Marques i Bicicletes d’Espanya (AMBE).